Strona główna Aktualności
Zobacz również w tej kategorii:

Aktualności

Dowód osobisty jako karta ubezpieczenia zdrowotnego

Jest to jeden z wielu pomysłów na rozszerzenie funkcjonowania dowodu osobistego. Współpracujemy w tym zakresie z resortami zdrowia oraz spraw wewnętrznych – poinformował Marcin Grabowski, p.o. dyrektora Departamentu Informatyki NFZ. Fundusz zrealizował już część tego projektu w ramach prac nad kartą ubezpieczenia zdrowotnego, jednak to dowód osobisty jest teraz rozwiązaniem docelowym.

„Karta w tej czy innej formie jest potrzebna. Mamy już gotową infrastrukturę, jesteśmy przygotowani do tego wdrożenia. Trzeba jednak mieć na uwadze, że dowód osobisty nie obejmuje wszystkich, np. osób niepełnoletnich, a cykl wejścia w życie nowego dowodu dla całej dorosłej populacji to 10 lat. Te kwestie będziemy rozstrzygać w rozmowach z odpowiednimi resortami” - dyrektor Grabowski.

Prace nad elektronicznym dowodem przyspieszyły. MSW przygotowuje już szczegółowe rozwiązania techniczne.
Także dyrektor Departamentu Infrastruktury i e-Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia Kister podkreślała, że rozszerzenie funkcji dowodu osobistego to nie tyle zmiana koncepcji, co powrót do wcześniejszego zamysłu, aby funkcjonalności karty ubezpieczenia zdrowotnego znalazły się w dowodzie.

Rozwój e-medycyny świadczy o zbliżającej się konieczności podjęcia działań prowadzących do wdrożenia systemu dla Elektronicznej Dokumentacji Medycznej. Spółka Graphcom zaleca system OptiMED24, który jest na bieżąco aktualizowany do bieżących zmian prawnych oraz rozwijany w bezpośrednim kontakcie z personelem medycznym. Z pozostałych cech systemu OptiMED24 można wyróżnić:

  • możliwość wystawiania elektronicznych zwolnień, recept, zaświadczeń, skierowań i zleceń,
  • indywidualność w tworzeniu i dostosowywaniu kart badań dla lekarzy,
  • łatwą rejestracja pacjenta,
  • obsługę sprawozdawczości NFZ i działalności komercyjnej,
  • bezpieczną i darmowa baza danych.

Praca z systemem wspomagającym zarządzanie sektorem ochrony zdrowia nie musi być trudna, a korzyści, które za sobą niesie przyczynią się do zwiększenia zadowolenia po stronie zarówno pracowników jak i pacjentów przez m.in.:
  • natychmiastowy dostęp do danych pacjenta przez wgląd do elektronicznej historii choroby,
  • skrócenie czasu rejestracji i wizyty nawet o 50%,
  • prostotę w prowadzeniu karty pacjenta przez dostępne słowniki i podpowiedzi oraz dostosowanie do indywidualnych potrzeb lekarza,
  • automatyczne naliczanie prowizji i generowanie raportów NFZ oraz z działalności komercyjnej,
  • stałą weryfikację działalności placówki i optymalizację jej wrażliwych obszarów.

2015-11-23