Strona główna Aktualności
Zobacz również w tej kategorii:

Aktualności

e-Recepty to już pewnik, czy placówki są gotowe?

Możliwości ewentualnego kolejnego przełożenia terminu wprowadzenia e-Recepty są już bardzo ograniczone - uważa Paweł Piecuch, konsultant i analityk rynków ochrony zdrowia i ITC, współautor książki" Elektroniczna Dokumentacja Medyczna".

e-Recepta oraz inne e-dokumenty medyczne będące częścią projektu P1 są w znacznym stopniu finansowane ze środków unijnych. W tym przypadku dotacja opiewa na kwotę 850 mln zł, w związku z czym rząd nie będzie ryzykował utraty tak znacznych środków opóźniając informatyzację placówek medycznych.

Apteki są już przygotowane. Wystawianie i realizacja recept w formie elektronicznej będzie obowiązkowe już od 1 sierpnia 2016 r. Czasu na dostosowanie się do tego rozwiązania pozostało niewiele. Apteki są wyposażone w komputery, ponadto od dłuższego już czasu stosują różne rozwiązania informatyczne.

Problemy zaczynają po stronie wystawiających recepty. Zgodnie z ustawą, od sierpnia przyszłego roku każdy lekarz musie mieć wiedzę i odpowiednie warunki do wystawiania e-Recept.

Oznacza to, że wszystkie gabinety lekarskie, przychodnie i inne placówki nie tylko muszą posiadać komputery, ale także bezpieczne oraz stabilne łącze internetowe. Poza tym lekarze powinni być odpowiednio przeszkoleni, a z tym na razie jest bardzo różnie - przyznaje ekspert Paweł Piecuch.

Jest to już ostatni dzwonek dla sektora medycznego aby świadomie zacząć interesować się Elektroniczną Dokumentacją Medyczną. Jedną z najważniejszych decyzji dla pomiotów medycznych będzie wybór odpowiedniego systemu do pracy.

Spółka Graphcom zaleca system OptiMED24, który jest na bieżąco aktualizowany do bieżących zmian prawnych oraz co równie ważne zgłoszeń klientów dotyczących zmian, które pozwolą na jeszcze lepszą obsługę systemu. Z pozostałych cech systemu OptiMED24 można wyróżnić:

  • indywidualnie tworzone i dostosowywane karty badań,
  • rejestracje internetową,
  • automatyzację rozliczeń z NFZ,
  • prowadzenie działalności komercyjnej z wykorzystaniem rozbudowanych cenników, pakietów i systemu promocji,
  • wewnętrzne rozliczanie prowizyjne lekarzy,
  • analizy i raporty z prowadzonej działalności.

Cechy systemu OptiMED24 wskazują jednoznacznie na jego otwartość na nowe rozwiązania, a także pewność co do poprawności i bezpieczeństwa danych medycznych. Praca z systemem wspomagającym zarządzanie sektorem ochrony zdrowia nie musi być trudna, a korzyści, które za sobą niesie przyczynią się do zwiększenia zadowolenia po stronie zarówno pracowników jak i pacjentów przez m.in.:
  • co najmniej 50% przyśpieszenie obsługi pacjenta w rejestracji,
  • bezpieczeństwo przechowywania danych na serwerze,
  • eliminacja potrzeby kilkukrotnego przepisywania tych samych danych,
  • automatyczna integracja z laboratoriami poprzez wymianę zleceń i wyników,
  • szybka obsługa i rozliczanie pacjentów i kontrahentów komercyjnych.
     

2015-06-22