Strona główna Aktualności
Zobacz również w tej kategorii:

Aktualności

Internetowe Konto Pacjenta już we wrześniu

Internetowe Konto Pacjenta to bezpłatna aplikacja, dzięki której każdy obywatel otrzyma dostęp do informacji o udzielonych świadczeniach medycznych.

Od września zaczną do nas spływać pierwsze informacje od podmiotów leczniczych o wykonanych usługach i w oparciu o nie, w określonym zakresie, udostępnione zostanie pacjentom IKP. Rozpoczęty zostanie również proces podłączania podmiotów leczniczych do Systemu Informacji Medycznej. Należy pamiętać, że są to wszystkie szpitale, ambulatoria, praktyki lekarskie - w sumie kilkadziesiąt tysięcy podmiotów, od których będą otrzymywane dane.

System uruchamiany będzie w czterech etapach, tzw. wydaniach funkcjonalnych. Dopiero w ostatnim wydaniu uzyska on pełną swoją funkcjonalność. W IKP znajdzie się również wykaz dokumentów, a w nim m.in: e-recepty, e-skierowania i e-zlecenia, które wystawił pacjentowi lekarz w trakcie leczenia.

Uruchomienie IKP powinien być oczywistym sygnałem dla palcówek służby zdrowia o konieczności rozpoczęcia prac przygotowawczych do wprowadzenia zmian w swojej działalności. Poza wymogami prawnymi, pacjenci z czasem również będą oczekiwali od świadczeniodawców oferowania wymiany danych medycznych w postaci elektronicznej. Po stronie placówek medycznych, informatyzacja jest doskonałą okazją do analizy obecnie prowadzonych procesów takich jak rejestracja pacjenta, obsługa dokumentacji w gabinecie, czy sprawozdawanie wizyt do NFZ.

Dzięki nowym możliwościom i wykorzystaniu narzędzi takich jak system OptiMED24, jednego z największych dostawców rozwiązań informatycznych w Polsce, placówka medyczna zyskuje:

  • kompletne i innowacyjne narzędzie do zarządzania działalnością medyczną,
  • wygodę w pełni elektronicznej dokumentacji medycznej,
  • zwiększenie efektywności pracy personelu medycznego,
  • stale rozwijaną aplikację, która wprowadza nowe rozwiązania poprawiające wydajność gabinetów i przychodni.

System wspomagający zarządzanie sektorem ochrony zdrowia przynosi wymierne korzyści, które doprowadzają do zwiększenia zadowolenia po stronie zarówno pracowników jak i pacjentów przez m.in.:
  • natychmiastowy dostęp do danych pacjenta,
  • skrócenie czasu rejestracji i wizyty nawet o 50%,
  • wspomaganie w prowadzeniu karty pacjenta,
  • automatyczne naliczanie prowizji lekarzy,
  • nadzór i zarządzanie cennikami,
  • automatyzacja procesów rozliczania z NFZ.

2015-06-11