Strona główna Aktualności
Zobacz również w tej kategorii:

Aktualności

Optimed24 - zobacz co może zyskać Twoja przychodnia!

Ustawa o informatyzacji służby zdrowia nakłada na placówki medyczne obowiązek prowadzenia dokumentacji medycznej pacjenta w formie elektronicznej.  Na co zwrócić uwagę? Jak wybrać system, który pozwoli sprawnie zarządzać przychodnią? 

Prowadzenie przychodni medycznej według nowych przepisów wymaga dostępu do nowoczesnych narzędzi informatycznych. Nieprzemyślany wybór systemu może zaszkodzić zarówno reputacji placówki, jak i pociągnąć za sobą konsekwencje prawne. Przed wyborem właściwego systemu warto zwrócić uwagę na:

1. Automatyzacja
Automatyzacja i uproszczenie codziennych czynności takich jak:

  • wyszukiwanie kartotek pacjentów,
  • organizacja kalendarza i wyszukiwanie w nim wolnych terminów wizyt,
  • przenoszenie dokumentacji pomiędzy rejestracją i gabinetem,
  • przepisywanie danych pacjentów pomiędzy dokumentami,
  • przepisywanie danych z rezerwacji oraz wizyt do programu w celu rozliczenia z NFZ,
Pozwoli na usprawnienie wszystkich obszarów funkcjonowania placówki, począwszy od sprawnej rejestracji pacjenta w gabinecie lekarskim (z tworzeniem dokumentacji pacjenta w formie elektronicznej włącznie), po rozliczenie z płatnikami i kontrahentami.

2. Zgodność z przepisami
Istotne jest również to, aby wybrany system spełniał aktualne wymogi rozliczeń z NFZ oraz był na bieżąco dostosowywany do zmieniających się realiów prawnych. Pozwoli to na znaczną oszczędność czasu, wynikającą ze śledzenia bieżących zmian w przepisach, a przede wszystkim pozwoli uniknąć  błędów wynikających z rutynowości pracy.

3. Interfejs
Ważne jest także to, aby system posiadał prosty interfejs. Pozwoli to na  intuicyjną i łatwą obsługę, którą można dostosować do indywidualnych przyzwyczajeń użytkowników.

4. Modułowość
System powinien posiadać także, pełen zakres modułów wymaganych do informatyzacji placówki, zarówno w tak zwanej  części białej,  jak i szarej. Moduły wspierające obsługę rejestracji, gabinetu specjalistycznego, rehabilitacji czy też punktu pobrań oraz te dotyczące prowadzenia rozliczeń z NFZ, tworzenia cenników i pakietów, organizacji dokumentów finansowych i medycznych, kończąc na tych, które umożliwią prowadzenie analiz i raportów z działalności placówki medycznej - pozwoląą na konfigurację oprogramowania pod indywidualne zapotrzebowanie placówki.

5. Backup danych
Backup danych na zewnętrznych serwerach, a także opcja posiadania dodatkowej kopii zapasowej możliwej do odtworzenia w dowolnym momencie, zwiększa bezpieczeństwo pracy każdej placówki.

Wszystkie te wymagania spełnia oprogramowanie Comarch Optimed24 proponowany przez spółkę Graphcom.

Optimed24 pozwala na uproszczenie i zautomatyzowanie najważniejszych obszarów funkcjonowania placówki, począwszy od sprawnej rejestracji i obsługi pacjenta w gabinecie lekarskim, po rozliczenie z płatnikami i kontrahentami. Generowanie raportów pozwoli na zidentyfikowanie głównych problemów, z jakimi boryka się świadczeniodawca.
System OptiMED24 umożliwia sporządzanie i przechowywanie dokumentacji medycznej pacjenta (w tym m.in. historii zdrowia i choroby, wyników badań) w formie elektronicznej. Program pozwala na elastyczne tworzenie i dostosowywanie szablonów kart wizyty do potrzeb lekarza lub poradni, pozwala także, na wystawianie i wydruk recept i skierowań. Użytkownik ma dostęp do zawsze aktualnych baz ICD-9 i ICD-10, a także do aktualnej bazy leków.

Dodatkowo nowa wersja systemu została wzbogacona o funkcjonalności, takie jak:
  • moduł Punkt Pobrań, oferujący integrację z laboratorium Synevo (w najbliższym czasie też Diagnostyka),
  • moduł Rehabilitacji pozwalający na proces planowania cyklu zabiegów, ich kontrolowania oraz rozliczania,
  • obsługa świadczeń medycyny pracy,
  • zapewniona możliwość wytwarzania dokumentacji zbiorczej w postaci elektronicznej.
     

Spółka Graphcom specjalizuje się we wdrożeniach systemów informatycznych klasy ERP produkcji Comarch. Oferta oparta na najnowocześniejszych produktach, teraz także medycznych oraz unikalnym sposobie analizy potrzeb klienta poprzez „Audyt korzyści”, prowadzi do skutecznej realizacji wdrożeń, pozwalających uzyskać klientom mierzalne rezultaty biznesowe. Więcej informacji tutaj.

2013-10-30