Strona główna Aktualności
Zobacz również w tej kategorii:

Aktualności

Powstanie system informacji medycznej w Małopolsce

Oficjalna nazwa zamówienia jakie zostanie zrealizowane to „Stworzenie oraz kompletne wdrożenie Małopolskiego Systemu Informacji Medycznej - projekt pilotażowy, w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013”.

System, którego koszty wyniosą ponad 6,7 mln zł został zamówiony przez samorząd województwa oraz szpitale specjalistyczne: im. L. Rydygiera w Krakowie, im. J. Śniadeckiego w Nowym Sączu i im. J. Dietla w Krakowie.
Projekt w całości ma zrealizować Comarch. Firma przygotuje koncepcję wdrożenia, dokumentację, dostarczy licencje i oprogramowanie, a także infrastrukturę sprzętową.

Regionalna platforma pozwoli na wymianę danych pomiędzy systemami funkcjonującymi w ochronie zdrowia. MSIM będzie rozwiązaniem teleinformatycznym o dwupoziomowej architekturze: regionalnej oraz lokalnej. Jego zadaniem będzie indeksowanie i gromadzenie, analiza i udostępnianie zasobów cyfrowych z udzielonych świadczeń opieki zdrowotnej z jednostek medycznych w skali regionu.

Jest to kolejny krok do szeroko pojętej informatyzacji służby zdrowia, a także sygnał dla podmiotów medycznych do działania i wdrażania systemów medycznych, aby nie pozostać w tyle za konkurencją. Istotnym aspektem jest wybór odpowiedniego i pewnego dostawcy oprogramowania, aby informatyzacja placówki została przeprowadzona sprawnie, w sposób zapewniający bezpieczeństwo przechowywanych danych oraz tak, aby uzyskać mierzalne korzyści z wprowadzonego rozwiązania.

Biorąc pod uwagę powyższe kryteria decyzja powinna zostać dokonana jak najwcześniej, a wybrany powinien dostać duży dostawca oprogramowania, mający stabilną pozycję na rynku i taki, który dodatkowo aktywnie działa w danym regionie – to znacząco uprości integrację z regionalnymi systemami dla medycyny.

Dedykowanym oprogramowaniem firmy Comarch SA dla przychodni medycznych i gabinetów lekarskich jest OptiMED24, zapewniający obsługę wszystkich obszarów działania placówki. Spółka Graphcom poleca system OptiMED24 umożliwiający m.in.:

  • prowadzenie elektronicznej dokumentacji medycznej zgodnej z obowiązującymi przepisami,
  • ciągłe aktualizacje systemu do zmian i nowości,
  • wystawianie elektronicznych zwolnień, recept, zaświadczeń, skierowań i zleceń,
  • indywidualne tworzenie i dostosowywane karty badań dla lekarzy,
  • łatwą rejestracja pacjenta w elektronicznym kalendarzu,
  • obsługę sprawozdawczości NFZ i działalności komercyjnej.

Wdrożenie systemu dla elektronicznej dokumentacji medycznej ułatwia przystosowanie się do zmieniających się obowiązków, jak również przyśpiesza codzienną pracę przez m.in.:
  • natychmiastowy dostęp do danych pacjenta przez wgląd do elektronicznej historii choroby,
  • wspomaganie w prowadzeniu karty pacjenta przez dostępne słowniki i podpowiedzi,
  • elektroniczną rejestrację, także przez portale halodoktorze.pl i znanylekarz.pl,
  • automatyzację wymiany danych przy generowaniu raportów NFZ oraz tych, które dotyczą działalności komercyjnej,
  • stałą weryfikację działalności placówki i optymalizację jej wrażliwych obszarów.

2015-09-21