Strona główna Aktualności
Zobacz również w tej kategorii:

Aktualności

Regionalny system informatyczny dla wymiany danych medycznych w Wielkopolsce

Samorząd woj. wielkopolskiego podpisał umowę z CA Consulting SA (grupa Comarch) na budowę kompleksowego, wojewódzkiego systemu informatycznego umożliwiającego wymianę danych medycznych.

Kontrakt podpisany został na "wykonanie i wdrożenie usług elektronicznych z dostawą, rozmieszczeniem i zainstalowaniem infrastruktury sprzętowej przetwarzania danych dla wytwarzania usług elektronicznych”. Zostanie zrealizowany dla 23 podmiotów leczniczych na terenie województwa wielkopolskiego".

Termin realizacji umowy to 15 grudnia 2015 roku. Wartość zawartego kontraktu wynosi: 23 mln 985 tys. zł brutto.
Jest to kolejny krok do szeroko pojętej informatyzacji służby zdrowia, a także sygnał dla podmiotów medycznych do działania i wdrażania systemów medycznych, aby nie pozostać w tyle za konkurencją. Istotnym aspektem jest wybór odpowiedniego i pewnego dostawcy oprogramowania, aby informatyzacja placówki została przeprowadzona sprawnie, w sposób zapewniający bezpieczeństwo przechowywanych danych oraz tak, aby uzyskać mierzalne korzyści z wprowadzonego rozwiązania.

Biorąc pod uwagę powyższe kryteria decyzja powinna zostać dokonana jak najwcześniej, a wybrany powinien dostać duży dostawca oprogramowania, mający stabilną pozycję na rynku i taki, który dodatkowo aktywnie działa w danym regionie – to znacząco uprości integrację z regionalnymi systemami dla medycyny.

Dedykowanym oprogramowaniem firmy Comarch SA dla przychodni medycznych i gabinetów lekarskich jest OptiMED24, zapewniający obsługę wszystkich obszarów działania placówki.

Spółka Graphcom poleca system OptiMED24 umożliwiający m.in.:

  • prowadzenie elektronicznej dokumentacji medycznej zgodnej z obowiązującymi przepisami,
  • ciągłe aktualizacje systemu do zmian i nowości,
  • wystawianie elektronicznych zwolnień, recept, zaświadczeń, skierowań i zleceń,
  • indywidualne tworzenie i dostosowywane karty badań dla lekarzy,
  • łatwą rejestracja pacjenta w elektronicznym kalendarzu,
  • obsługę sprawozdawczości NFZ i działalności komercyjnej.

Wdrożenie systemu dla elektronicznej dokumentacji medycznej ułatwia przystosowanie się do zmieniających się obowiązków, jak również przyśpiesza codzienną pracę przez m.in.:
  • natychmiastowy dostęp do danych pacjenta przez wgląd do elektronicznej historii choroby,
  • wspomaganie w prowadzeniu karty pacjenta przez dostępne słowniki i podpowiedzi,
  • elektroniczną rejestrację, także przez portale halodoktorze.pl i znanylekarz.pl,
  • automatyzację wymiany danych przy generowaniu raportów NFZ oraz tych, które dotyczą działalności komercyjnej,
  • stałą weryfikację działalności placówki i optymalizację jej wrażliwych obszarów.

2015-08-24