Strona główna Aktualności
Zobacz również w tej kategorii:

Aktualności

Wpływ projektu P1 na działalność placówek medycznych.

Centrum Systemów Informatycznych Ochrony Zdrowia podpisało umowę z nowym wykonawcą na realizację głównego elementu platformy e-zdrowie czyli platformy P1, która ma ułatwić pracownikom ochrony zdrowia i samym pacjentom dostęp do danych medycznych oraz zapewnić sprawniejszą obsługę pacjentów dzięki elektronicznym receptom.

Po tym, jak poprzedni wykonawca odpowiedzialny za realizację kluczowego elementu platformy (tzw. Szyny Usług) wycofał się z umowy, CSIOZ zawarło umowę z konsorcjum firm CompuGroup Medical Polska Sp. z o.o. oraz Hewlett-Packard Polska Sp. z o.o. na kontynuację prac integracyjnych w ramach Projektu P1 - poinformowano w komunikacie przesłanym w piątek (27 lutego) PAP.

Wprowadzenie systemu P1 ma być ułatwieniem dla lekarzy i farmaceutów, za sprawą m.in. e-recepty. Po jej wystawieniu przez lekarza, pacjent otrzyma poprzez e-mail lub sms kod recepty, który będzie mógł zrealizować w aptece całościowo lub częściowo - każdy lek z recepty będzie można wykupić w innej aptece.

Rozwój prac nad platformą P1 powinien być oczywistym sygnałem dla palcówek służby zdrowia o konieczności rozpoczęcia prac przygotowawczych do wprowadzenia zmian w swojej działalności. Informatyzacja placówki medycznej to doskonała okazja do analizy obecnie prowadzonych procesów takich jak rejestracja pacjenta, obsługa dokumentacji w gabinecie, czy sprawozdawanie wizyt do NFZ.

Dzięki nowym możliwościom i wykorzystaniu narzędzi takich jak system OptiMED24, jednego z największych dostawców rozwiązań informatycznych w Polsce, placówka medyczna zyskuje:

  • kompletne i innowacyjne narzędzie do zarządzania działalnością medyczną,
  • wygodę w pełni elektronicznej dokumentacji medycznej,
  • zwiększenie efektywności pracy personelu medycznego,
  • stale rozwijaną aplikację, która wprowadza nowe rozwiązania poprawiające wydajność gabinetów i przychodni.

System wspomagający zarządzanie sektorem ochrony zdrowia przynosi wymierne korzyści, które doprowadzają do zwiększenia zadowolenia po stronie zarówno pracowników jak i pacjentów przez m.in.:
  • natychmiastowy dostęp do danych pacjenta,
  • skrócenie czasu rejestracji i wizyty nawet o 50%,
  • wspomaganie w prowadzeniu karty pacjenta,
  • automatyczne naliczanie prowizji lekarzy,
  • nadzór i zarządzanie cennikami,
  • automatyzacja procesów rozliczania z NFZ.


2015-03-11