Strona główna Dystrybucja materiałów budowalnych i wykończeniowych

Dystrybucja materiałów budowalnych i wykończeniowych

Średnia lub duża firma, zajmująca się sprzedażą materiałów budowlanych lub wykończeniowych. Również działające w strukturze rozproszonej, posiadające oddziały i składy własne, lub franczyzowe.

Skrócony opis rozwiązania:
Branża dystrybucji materiałów budowlanych i wykończeniowych oczekuje dopasowanych rozwiązań informatycznych.
Ze względu na dużą liczbę asortymentu, system musi być wyposażony w rozbudowaną, centralną bazę danych, dokładnie opisującą produkty (grupy towarowe, kody kreskowe, zdjęcia, dodatkowe cechy i dokumenty towarzyszące).
Rejestracja danych w magazynie powinna być realizowana za pomocą urządzeń mobilnych (kontrola położenia produktów).
Dla utrzymania wymaganej rentowności sprzedaży, stosuje się centralnie mechanizmy kontroli polityki cenowej.
Kolejny ważny aspekt, to obsługa procesu montażu np. drzwi i podłóg - ze względu na preferencyjne stawki VAT.
Branża oczekuje dopracowanych mechanizmów obsługi dostawy towarów pod inwestycję oraz narzędzi do wspierania decyzji zakupowych – co, w jakiej ilości i kiedy kupić, by zrealizować zamówienia klientów i obsługę reklamacji.
Często przydatne okazują się narzędzia wspierające procesy logistyczne, przyporządkowanie klientów do tras, kompletowanie tras ze względu na wymagane terminy dostaw.
Bardzo ważna jest platforma B2B automatyzująca wymianę danych o cennikach i asortymencie, wspierająca elektroniczną wymianę dokumentów handlowych z dostawcami i dystrybutorami, wspomagająca obsługę reklamacji.
W składzie budowlanym, czy w salonie sprzedaży, oczekuje się ergonomicznych narzędzi do obsługi sprzedaży detalicznej.