Obsługa reklamacji

Aby zbudować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa z branży meblowej, należy zadbać o jak najlepsze zorganizowanie obsługi reklamacji. Jest bardzo istotne, by rozwiązanie informatycznie nie tylko pozwoliło na łatwą ewidencję zgłoszenia reklamacyjnego, ale również wymuszało na użytkownikach systemu podejmowanie odpowiednich działań w wyznaczonym czasie. Liczy się również rzetelna informacja, którą powinien otrzymać klient, by wiedział na bieżąco, jaki jest stan realizacji jego reklamacji.

W przypadku, kiedy współpracujemy ze stałymi odbiorcami, obsługa reklamacji może się stać dużo prostsza, kiedy zgłoszenie reklamacyjne pojawi się w naszym systemie informatycznym jeszcze zanim pojawi się w firmie reklamowany towar. Dzięki platformie B2B, klient sam może dokonać zgłoszenia reklamacyjnego, wprowadzając informację o asortymencie, rodzaju usterki i swoich oczekiwaniach (np. zwrot, wymiana). Jeżeli do wysyłanego towaru załączy wygenerowany w systemie B2B formularz, może liczyć na szybką obsługę, ponieważ uprzedzony o sprawie dział reklamacji będzie miał więcej czasu na reakcję. Informacje wydrukowane na formularzu pozwalają na szybką identyfikację klienta i uszkodzonego towaru.
 



System Comarch ERP pozwala sformalizować ścieżkę obsługi reklamacji, dzieląc ją na etapy, takie jak:

  • Rejestracja reklamacji
  • Oględziny
  • Decyzja sprzedawcy
  • Decyzja klienta
  • Zakończenie i przeniesienie do archiwum.

Wymusza na pracownikach odpowiednią reakcję: kontakt z klientem, serwisem lub dostawcą. Przypomina też o konieczności wystawienia właściwych dokumentów np.: przyjęcie towaru do serwisu, wymiany towaru, wydania towaru do serwisu obcego.

Dowiedź się więcej o obsłudze reklamacji
 

 
 
Zapis do newslettera

* pola wymagane