Współpraca z wagami

Długotrwała obsługa Klienta, czasochłonny proces wprowadzania zamówień, a także duża ilość błędów powstających przy ich realizacji to najczęstsze problemy z jakimi borykają się pracownicy magazynu w  branży mięsnej. Graphcom wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów stworzył narzędzie, które znacznie usprawnia ten proces.

W branży mięsnej, bardzo ważny jest aspekt sprawnej obsługi klienta. Zamówienia muszą zostać błyskawicznie zrealizowane. Narzędzie do obsługi wag to przystępne w obsłudze rozwiązanie, działające w środowisku Windows. Aplikacja obsługuje dwa scenariusze sprzedażowe. Pierwszy, zakłada sytuację, w której Klient składa zamówienie w dziale sprzedaży (osobiście, telefonicznie, mailowo). Pracownik działu za pomocą kreatora dokumentów w szybki sposób wystawia zamówienie, które automatycznie przekazywane jest z systemu Comarch ERP XL na wagę. Magazynier wpisuje na wadze numer klienta oraz numer zamówienia, a następnie waży pozycję, którą wskazał na wadze. Informacja z wagi automatycznie wysyłana jest do systemu Comarch, z którego wystawiony zostaje dokument sprzedażowy (faktura, paragon, WZ).

Drugi scenariusz ma miejsce w sytuacji, kiedy sprzedaż odbywa się bezpośrednio na magazynie, z pominięciem dokumentu zamówienia. Magazynier wpisuje na wadze nadany Klientowi unikalny numer, a następnie wskazuje towar, który wybrał Klient. Na zakończenie Klient otrzymuje dokument magazynowy z wagi, który jest automatycznie importowany do systemu Comarch ERP XL/ Na jego podstawie, dział sprzedaży może wystawić fakturę lub paragon.
Narzędzie Graphcom poza informacją dotyczącą wagi towaru, pozwala również rejestrować ilość wydanych pojemników. Dzięki temu przedsiębiorstwo może w prosty sposób zarządzać opakowaniami kaucjonowanymi, mając przy tym pełną kontrolę nad ich rotacją w magazynie.             
 
Wdrożenie rozwiązania minimalizuje błędy w wydaniach towarów. Błędnie zważona pozycja zamówienia oznaczona jest na ekranie komunikatem w kilku kolorach, w zależności od rodzaju błędu (np. żółty – za wysoka waga; czerwony – za niska waga). Redukcja pomyłek w przygotowaniu asortymentu oraz zastosowanie etykiet z kodem kreskowym prowadzi do sprawnego załadunku towarów i poprawy obsługi procesów logistycznych.                                                                                                                           
Aplikacja Graphcom posiada prosty i wygodny interfejs, łatwy do dostosowania do dotychczasowych przyzwyczajeń użytkowników. Ergonomiczny formularz pozwala dodawać pozycje do dokumentu bez konieczności użycia myszki. Za pomocą wygodnych skrótów klawiaturowych lub terminala dotykowego użytkownik błyskawicznie waży towar oraz realizuje zamówienie. Rejestracja danych za pomocą wag z odpowiednio dostosowanymi panelami dotykowymi, ułatwia przyjęcie i wydanie towaru. Szybsza realizacja zamówień przekłada się  na większą ilość klientów, których można obsłużyć.
                       


Narzędzie Graphcom jest kompatybilne z oprogramowaniem Comarch ERP XL, który doskonale sprawdza się w firmach zajmujących się przetwórstwem mięsnym.

Oprogramowanie Comarch posiada bogatą funkcjonalność, mi.in.:
  • kontrola partii (tracebility),
  • kontrola terminów przydatności,
  • wspieranie decyzji zakupowych,
  • obsługa kodów kreskowych na produkcji,
  • obsługa systemów wagowych w sprzedaży i na produkcji,
  • wspieranie procesów sprzedaży:
    • natychmiastowa informacja o terminach dostępności wyrobów;
    • sprzedaż produktów paczkowanych i wagowych;
  • zarządzanie płynnością finansową firmy – kontrola rentowności wyrobów, kontrola spływu należności;
  • rejestracja i realizacja kontraktów – również obsługa skupu i uboju;
  • wielostopniowy proces kontroli cen minimalnych i limitów kredytowych;

Więcej informacji na temat systemu tutaj

Jeśli masz obawy przed zmianą systemu ze względu na ergonomię pracy osób zajmujących się obsługą Klienta, możesz z tej obawy zrezygnować.


Graphcom Sp. z o.o. specjalizuje się we wdrożeniach systemów informatycznych klasy ERP produkcji Comarch. Oferta oparta na najnowocześniejszych produktach oraz unikalnym sposobie analizy potrzeb klienta poprzez „Audyt korzyści”, prowadzi do skutecznej realizacji wdrożeń, pozwalających uzyskać klientom mierzalne rezultaty biznesowe. Więcej informacji tutaj.