SIECI HANDLOWE

Sprzedaż wielokanałowa, a zarządzanie magazynem – II artykuł z serii „innowacyjny detalista”

Mogłoby się wydawać, że magazyny z surowcami i produktami to domena przede wszystkim firm produkcyjnych. Tymczasem detaliści muszą przecież przechowywać gdzieś to, co sprzedają. Właściciele sieci handlowych, zwłaszcza ci, którzy postawili sobie za cel wdrożenie idei Omnichannel, niemal każdego dnia stają przed wyzwaniami z obszaru magazynowego. W jaki sposób sensownie planować i dobrze zarządzać zapasami i  przestrzenią magazynową? Jak osiągnąć balans pomiędzy częstotliwością dostaw, a kosztem składowania?

Nowoczesny magazyn dzięki Comarch ERP Mobilny Magazynier

Firma BIMEX, nasz klient z branży sieci handlowych posiada 4 sklepy stacjonarne i prowadzi sprzedaż online. W związku z tym potrzebował stworzyć odpowiednie mechanizmy zarządzania towarami. Miały one zapewnić odpowiedni poziom zapasów i wystarczająco zaopatrzyć każdy z kanałów sprzedaży. Równie ważne było przygotowanie na niespodziewane sytuacje, np. gwałtowny skok popytu. Jako rzetelny i odpowiedzialny detalista BIMEX dostarcza klientom zawsze aktualne informacje na temat dostępności produktów w danej lokalizacji czy możliwości ich rezerwacji. Firma dba w ten sposób o optymalne wykorzystanie stanu magazynowego towaru, ale także o utrzymanie pozytywnego wizerunku marki. Realizacja powyższego jest możliwa m.in. dzięki wdrożeniu rozwiązania Comarch ERP Mobilny Magazynier. Jest to aplikacja, która w połączeniu z przenośnym kolektorem, usprawniła codzienną pracę logistyczną w firmie.

Skuteczność Mobilnego Magazyniera – w czym się przejawia?

Rozwiązanie zapewniło firmie BIMEX praktyczne korzyści, takie jak:

  • Szybsza realizacja dyspozycji magazynowych, ponieważ pracownicy mogą zarówno edytować dokumenty magazynowe stworzone w systemie Comarch ERP XL, jak i generować nowe z poziomu kolektora.
  • Krótszy czas obsługi procesów przyjęcia, wydania czy przesunięcia towaru. Comarch ERP Mobilny Magazynier umożliwia szybką identyfikację towaru na podstawie kodu kreskowego. Pozwala też dzielić towary według kryterium przeznaczenia: do sklepu stacjonarnego lub jako asortyment przeznaczony do sprzedaży online.
  • Redukcja czasu inwentaryzacji możliwa dzięki czytnikom kodów. Dzięki temu wstrzymanie sprzedaży na czas prowadzenia inwentury trwa o wiele krócej niż dotychczas. Jeśli sprzedaż „nie stoi”, to firma zyskuje szansę na generowanie większych przychodów ze sprzedaży.
  • Swobodny dostęp do danych o klientach/kontrahentach, a także do kartotek towarowych. Przekłada się to na sprawny obieg informacji i na poprawę komunikacji wewnątrz firmy.
  • Większy komfort pracy, ponieważ pracownicy mogą łatwo filtrować listy towarów według wybranych kryteriów, takich jak np. kod produktu, nazwa, symbol.
  • Elastyczność i płynność działania, gdyż aplikacja Comarch ERP Mobilny Magazynier działa w trybie on-line.
  • Za sprawą trybu on-line wymiana danych pomiędzy systemem ERP, a aplikacją możliwa jest w czasie rzeczywistym. Informacje są na bieżąco i automatycznie aktualizowane. Dzięki temu firma zawsze ma aktualne informacje, a tym samym minimalizuje ryzyko błędów wynikających z przeoczeń pracowników.

Znaczenie aplikacji Comarch ERP Mobilny Magazynier dla sprzedaży wielokanałowej

Użytkowanie aplikacji Comarch ERP Mobilny Magazynier sprzyja pomyślnej realizacji wyzwań sprzedaży wielokanałowej w BIMEX, zwłaszcza w obszarze e-commerce. Dzięki możliwości skanowania produktów i potwierdzania przez terminal ich zgodności z zamówieniem, firma może skutecznie zarządzać łańcuchem dostaw w różnych kanałach, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w sklepie internetowym. W przypadku próby wydania niewłaściwego towaru, działanie jest automatycznie blokowane. Nie ma więc ryzyka, że produkt trafi do niewłaściwego odbiorcy. Minimalizowane jest także prawdopodobieństwo, że towar dedykowany e-commerce trafi do sklepu stacjonarnego. Efektywne zarządzanie różnymi kanałami dystrybucji jest wspierane w BIMEX nie tylko przez aplikację Comarch ERP Mobilny Magazynier, ale także przez narzędzie analityczne, jakim jest Comarch Business Intelligence. Na co pozwala to rozwiązanie i w jaki sposób wspiera realizację idei Omnichannel w firmie BIMEX? O tym w kolejnym artykule.

Kliknij abySzybki kontaktzadzwonić