SIECI HANDLOWE

Oprogramowanie ERP dla firm wdrożone w Centrum Ogrodniczym JUCCA przykładem szybkiego wdrożenia systemu e-sprzedaży

Polegając na kanale e-commerce, zapewnij swojej firmie konkurencyjność

Kantar TNS opublikował badania. Wynika z nich, że dla przedsiębiorstw oferujących swoje produkty w kanale detalicznym, sklepy online zastąpią większość salonów stacjonarnych do 2030 roku. Taka tendencja w sprzedaży będzie wzrastała przez sytuację spowodowaną pandemią, ponieważ to właśnie sprzedaż internetowa zastąpiła tradycyjną w czasie kryzysu. Ze względu na fakt, że przystosowanie się do aktualnych trendów może pomóc wielu przedsiębiorstwom w szybszym rozwoju, Centrum Ogrodnicze Jucca w podpoznańskim Tarnowie Podgórnym postanowiło podjąć to wyzwanie, uruchamiając kanał sprzedaży internetowej, w oparciu o oprogramowanie ERP dla firm.

Omnichannel – jedno oprogramowanie ERP dla firm z dużą liczbą kanałów sprzedaży

W dzisiejszych czasach zintegrowane systemy informatyczne są niezbędne do osiągnięcia sukcesu w produkcji i sprzedaży towarów. Wiele przedsiębiorstw potrzebuje właściwego systemu ERP, by zarządzać danymi, oraz połączonej z tym systemem platformy, wspomagającej sprzedaż internetową. Firma Jucca postanowiła skorzystać z systemu zakładającego wsparcie wielooddziałowej struktury i obsługę wielu różnych kanałów sprzedaży w tym samym czasie, czyli zrealizować wdrożenie systemu omnichannel. Spółka Jucca oferuje tysiące rodzajów produktów. Są one sezonowo sprzedawane na targach florystycznych, w salonach stacjonarnych, przez sprzedawców pracujących w terenie oraz w działającym od niedawna e-Sklepie Comarch. Aby ułatwić zarządzanie tak dużą liczbą produktów w jednym systemie ERP, spółka Jucca postanowiła skorzystać z możliwości oprogramowania Comarch ERP Altum.

Comarch ERP Altum to system, który może być połączony z wieloma modułami Comarch, wspierającymi różne obszary działalności operacyjnej przedsiębiorstwa. Wdrożone w firmie Jucca rozwiązanie udostępnia dane dotyczące towarów w wielu miejscach. Są to między innymi na platforma Comarch e-Sklep, mobilne urządzenia magazynowe (Comarch WMS), czytniki cen, urządzenia mobilne używane przez sprzedawców (Comarch Mobile Sprzedaż), oraz stanowiska sprzedaży detalicznej Comarch POS.

E-commerce jako nowy sposób sprzedaży w przedsiębiorstwie Jucca z pomocą oprogramowania ERP dla firm

Firma Jucca potrzebowała sklepu internetowego, aby umożliwić swoim klientom zakup żywych roślin online. Żeby nie tracić czasu i funduszy na stworzenie takiej platformy, Jucca zdecydowała się na gotowe rozwiązanie Comarch e-Sklep. Umożliwiło ono rozpoczęcie sprzedaży e-commerce w krótkim czasie. Dzięki temu modułowi zamówienia składane w sklepie internetowym Jucca trafiają do systemu Comarch ERP Altum, w którym dalej się je obsługuje. To pierwszy raz, gdy spółka Jucca korzysta z kanału e-commerce. Wyniki sprzedaży pokazują, że w pierwszym kwartale 2020 roku przychody firmy z e-commerce wzrosły o 343% w porównaniu do roku 2019. Sklep internetowy pozwolił na stworzenie dodatkowego źródła przychodu i zwiększenie bazy klientów firmy o takich, którzy mieszkają zbyt daleko od jej centrów ogrodniczych, aby zdecydowali się na zakup jej produktów w sklepach stacjonarnych.

Narzędzia przeznaczone do integracji z zewnętrznymi usługami

Sprzedaż e-commerce to także obecność na często odwiedzanych przez kupujących platformach marketplace. Oferowanie produktów w takich serwisach jak Allegro jest dla wielu przedsiębiorstw istotnym czynnikiem kampanii reklamowej. Dzieje się tak gdyż dzięki temu łatwiej jest zachęcić klientów do zakupów w firmowych sklepach internetowych. Rozwiązanie firmy Graphcom zapewnia połączenie systemu Comarch ERP z Allegro i umożliwia rozpoczęcie sprzedaży na najpopularniejszej platformie marketplace w Polsce.  Należy pamiętać, że sprzedaż e-commerce wymaga zapewnienia wyjątkowo sprawnej realizacji zamówień. Dzięki połączeniu z jednym z dostępnych internetowych operatorów płatności (np. Przelewy24, PayU, Blue Media, PayPal) płatność jest realizowana natychmiastowo.

Przygotowanie i dostawa towaru również powinno się realizować szybko. Dzisiejsi klienci oczekują, że wybrany produkt trafi do nich najwyżej kilka dni po wykonaniu płatności. Narzędzia integrujące system ERP z usługami największych operatorów logistycznych (np. GLS, DHL, DPD, InPost) umożliwiają efektywną realizację tego procesu. Firma Graphcom proponuje wdrożenie gotowych rozwiązań,  umożliwiających automatyzację takich procesów jak obsługa płatności internetowych, generowanie listu przewozowego lub nadanie przesyłki. Dzięki tak sprawnie zorganizowanemu systemowi informatycznemu wszystkie etapy i procesy e-sprzedaży przeprowadza się efektywnie i w sposób satysfakcjonujący klienta. Skorzystaj z rozwiązań dla sprzedaży e-commerce i zainwestuj tak, jak Jucca, w nowe źródło przychodu dla Twojego przedsiębiorstwa!

Rozwiń możliwości e-sprzedaży w swojej firmie, stawiając na rozwiązanie Comarch ERP Altum. Jeśli chciałbyś skonsultować z nami swoje potrzeby biznesowe, zadać pytanie czy rozwiać wątpliwości, zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami.

Kliknij abySzybki kontaktzadzwonić