Aktualności

Jak w 5 krokach pozyskać dopracowany system informatyczny od Graphcom

Systemy ERP dla przemysłu

Identyfikacja potrzeb

Czy poszukujesz systemu do zarządzania przedsiębiorstwem? Rozważasz kilka znanych rozwiązań? Wiemy, że może być Ci trudno dostrzec kluczowe różnice pomiędzy nimi. Zwykle, na pierwszy rzut oka, wydają się one podobne do siebie.

Mając tego świadomość, nasi konsultanci przykładają szczególną uwagę do tego, by razem z Tobą zidentyfikować i opisać wszystkie kluczowe potrzeby przedsiębiorstwa. Gdy je zaakceptujesz, możesz liczyć na to, że oferta będzie zawierała przemyślaną i racjonalną wycenę.

Prezentacja

Aby jak najwierniej odwzorować funkcjonowanie Twojej firmy w nowym systemie, przygotowujemy dedykowaną prezentację, opierając się na wnioskach z wywiadu handlowego. Przykładamy dużą wagę do tego, byś mógł zobaczyć, jak chcemy zrealizować potrzeby i usprawnić pracę Twoich pracowników. Chcemy, żebyś najpierw dobrze poznał system ERP dla firmy, w której pracujesz.

Analiza przedwdrożeniowa

Na etapie analizy przedwdrożeniowej opisujemy procesy i zdarzenia gospodarcze, zachodzące w Twoim przedsiębiorstwie. Zidentyfikujemy najważniejszych użytkowników systemu i tak zaprojektujemy wdrożenie, by zmniejszyć ich nakład pracy i dostarczyć im narzędzi do podejmowania trafniejsze decyzji biznesowych.

W trakcie prac na pewno wspólnie uzgodnimy:

  • listę wymagań wobec nowego rozwiązania informatycznego,
  • jakie procesy warto przebudować, by wyeliminować powtarzalną i czasochłonną pracę,
  • w jaki sposób musi zmienić się sposób rejestracji informacji, aby kluczowi użytkownicy systemu mogli otrzymać narzędzia, które pomogą im podejmować trafniejsze decyzje,
  • jak będzie wyglądać harmonogram prac wdrożeniowych,
  • jakie produkty zamierzamy dostarczyć w ramach projektu, i jak będzie wyglądał podział pracy między zespołem Graphcom i pracownikami Twojej firmy,
  • jaki koszt realizacji projektu wynika z informacji zebranych podczas analizy przedwdrożeniowej.

Co ważne, jeśli nie przekonają Cię wyniki analizy, możesz wycofać się z dalszej realizacji projektu bez konsekwencji.

Aby zmniejszyć koszt wdrożenia, posługujemy się metodyką MoSCoW. Ta metodyka pozwala na przypisanie priorytetów poszczególnym wymaganiom. Dzięki temu jest doskonałym narzędziem do oceny, które funkcjonalności powinieneś bezwzględnie wdrożyć, a które jeśli pozwoli na to budżet. Wskaże również, które funkcjonalności warto odsunąć w czasie, a z których należy zrezygnować np. ze względu na zbyt wysoki koszt w stosunku do korzyści.

Wdrożenie

Realizujemy projekty zgodnie z ideą „niskiego kosztu wyjścia”, to znaczy w taki sposób, aby produkt jak najszybciej nadawał się do użytku i przynosił korzyści, a jednocześnie mógł się stopniowo rozwijać, zwiększając efektywność przedsiębiorstwa.

Posługujemy się naszą własną metodyką wdrożeniową, która opiera się na uznanych na rynku wzorcach metodycznych: PRINCE2 i SCRUM. Ważnym narzędziem organizacji projektu, który pozwala utrzymywać odpowiednie tempo realizacji jest dla nas WBS (Work Breakdown Structure). Zawiera on wykaz produktów, które chcemy dostarczyć, oraz podział pracy i zadań pomiędzy Twoją firmą a naszymi konsultantami.

Jesteśmy podzieleni na komplementarne zespoły wdrożeniowe z kierownikiem projektu na czele, a w każdym z nich są dedykowani specjaliści z niezbędnych dziedzin. Dzięki temu, wiele prac może być realizowanych równolegle.

Dbamy o odpowiedzialną i uczciwą współpracę z klientem. Bierzemy pod uwagę zdarzenia, które mają wpływ na ryzyko projektu, przekładają się na budżet lub czas (np. urlopy, sezonowość w branży, inne sytuacje ograniczające dostępność klienta). Z dumą możemy powiedzieć, że od kiedy istnieje nasza spółka, nie zdarzyło się, żeby po podjęciu decyzji o uruchomieniu nowego systemu, klient nie mógł realizować kluczowych procesów biznesowych.

Nie jesteśmy zwolennikami tego, aby sprawdzone i dobrze funkcjonujące, systemy ERP w przemyśle, za wszelką cenę zastępować nowymi. Jeśli korzystasz z narzędzi, z których jesteś zadowolony, np. rozwiązania e-commerce lub specjalistyczne oprogramowanie dedykowane – nie musisz z nich rezygnować. Jesteśmy gotowi przeprowadzić bezpieczną integrację, jeżeli w ten sposób uda się zaoszczędzić czas lub pieniądze. Takie podejście zwykle prowadzi do zmniejszenia ryzyka związanego z wdrożeniem.

Szkolenia z obsługi systemu najchętniej przeprowadzamy w oparciu o specjalnie przygotowane instrukcje stanowiskowe, które później stanowią wartościowe wsparcie dla Twoich pracowników a w przypadku zmian kadrowych ułatwiają wdrożenie nowych osób.

Posiadamy bardzo duże doświadczenie we wdrożeniach programów do zarządzania produkcją np. Comarch ERP XL. Specjalizujemy się we wdrożeniach systemów dla sieci handlowych. Chodzi tutaj głownie o Comarch ERP Altum/Retail.

Kilkadziesiąt razy z powodzeniem wdrażaliśmy również system ERP dla przemysłu – Comarch ERP XL wraz z obsługą magazynu wysokiego składowania poprzez nowoczesny system WMS Comarch.

Obsługa serwisowa

Serwis opieramy na metodyce ITIL, która dzieli nasze wsparcie na strefy, w zależności od skali trudności rozpatrywanego zgłoszenia serwisowego. Na bieżąco badamy jakość naszego serwisu i pracujemy nad jego optymalizacją. Obecnie 69% zgłoszeń serwisowych załatwiamy do 3 dni roboczych. Większość z nich w ciągu jednego dnia roboczego.

Ważnym narzędziem pracy jest dla nas system ewidencjonowania zgłoszeń serwisowych – Ebok. Dzięki niemu będziesz na bieżąco wiedzieć, na jakim etapie rozwiązania problemu jesteśmy. Możesz mieć pewność, że nic nam nie umknie!

 

Kliknij abySzybki kontaktzadzwonić