E-commerce

Wielka podwyżka w Baselinker dotycząca większych sprzedawców internetowych

Wielka podwyżka w Baselinker dotycząca większych sprzedawców internetowych

Chciałbym aby było jasne dla wszystkich czytelników – w Graphcom uwielbiamy Baselinkera, do tego stopnia że nawet zbudowaliśmy własną integrację między Baselinkerem a Comarch ERP XL. Do napisania tego artykułu skłoniła nas rosnąca grupa klientów, głownie większych sprzedawców internetowych, która poszukuje alternatywy dla niego. Bezpośrednią przyczyną takich decyzji wg relacji klientów, jest zmiana ceny usług tej platformy.

Skąd się bierze popularność narzędzi do obsługi e commerce?

Sytuacja w polskim e handlu ma się nieźle, przybywa zamówień mimo, rośnie średnia wartość koszyka. Transgraniczny wzrost sprzedaży e commerce jest coraz istotniejszy dla wielu firm.

Wg raportu PMR Market Experts, wartość rynku e commerce rosła w latach 2018-2021 średnio o 26% rok do roku. Do lipca sprzedaż wzrosła o kilkanaście procent, również w sierpniu wzrosły wyniki rynku e commerce. W 2023 roku przewidywany jest solidny, dwucyfrowy wzrost. Jednocześnie w ostatnich latach rosło znaczenie marketplace’ów, takich jak: Allegro, Erli, Empik, etc. Pojawiło się na nim sporo nowych graczy, a udział tych kanałów w sprzedaży wzrósł do około 40%, pozostałe 60% to e sklepy.

Te liczby wskazują na dobrą kondycję polskiego e commerce oraz rosnącą role marketplace’ów, które mają na tyle znaczący udział w rynku, że trudno sobie dzisiaj wyobrazić budowanie biznesu w polskim e handlu z ich pominięciem. A to z kolei wymusza na firmach handlujących w Internecie budowę procesów przetwarzania zamówień z różnych kanałów w taki sposób, aby dało się je sprawnie obsłużyć.

Wydaje się, ze zwiększenie liczby zamówień, średniej wartości koszyka oraz wartości sprzedaży jest stałym trendem.

Zwiększenie liczby zamówień w e commerce wymaga wprowadzenia automatyzacji procesów.

Wielka podwyżka w Baselinker dotycząca większych sprzedawców internetowych
Sprzedaż w e commerce oznacza dużą liczbę zamówień, często jednopozycyjnych. W każdym przypadku musi ono przejść cały proces realizacji zamówień, od przyjęcia zamówienia, obsługi płatności, do wysyłki.

Jedną z najpopularniejszych platform przeznaczonych do przetwarzania zamówień w jednym miejscu, bez względu na kanał sprzedaży z którego ono pochodzi, jest Baselinker. Popularność zawdzięcza rozbudowanym integracjom z wieloma platformami sprzedaży, kurierami, systemami ERP, a także możliwościom budowania reguł automatyzacji w samej aplikacji.

W ostatnim czasie platforma Baselinker podniosła ceny niektórym grupom klientów, co sprawiło że zaczęli poszukiwać alternatywy. Problem dotyczy przede wszystkim większych sprzedawców internetowych lub takich, którzy liczą na zwiększenie liczby zamówień w najbliższym czasie.

Czy można ograniczyć koszty obsługi zamówień korzystając z usług Baselinker?

Jednym z najważniejszych czynników, od którego zależy cena usług Baselinkera, jest skala obsługi zamówień. Wniosek nasuwa się sam – warto przyjrzeć się liczbie zamówień, które przyjmujemy za jego pośrednictwem, by ewentualnie cześć z nich obsłużyć z pominięciem tej platformy.

 

Zapisz się na bezpłatną konsultację

Jeżeli temat Cię zainteresował, zapisz się na bezpłatną konsultację. Chętnie opowiemy Ci jak pomagamy klientom w sytuacji podobnej do Twojej.
 
Zapisz się na konsultację

 

Import zamówień z platform e commerce.

Do importu zamówień można wykorzystać Comarch ERP Optima oraz odpowiednią integrację z Twoim sklepem od takich dostawców jak CTI, Sellintegro, Elte-s. Baselinker można nadal wykorzystywać do wystawiania aukcji na Allegro lub innych marketplace’ach i jednocześnie obsługiwać spływające zamówienia poza nim.

Jeżeli Twoim głównym kanałem sprzedaży jest Allegro, zamówienia możesz przesyłać do Comarch ERP Optima lub Comarch ERP XL przy użyciu Comarch e-Sale. Oczywiście nadal możesz korzystać z Baselinkera, dzięki dodatkowemu rozwiązaniu masz dla niego alternatywę.

Możesz część zamówień wysyłać przez Baselinkera (na przykład z kanałów które nie są jeszcze tak rozwinięte), a inne poza nim. Jest on także świetnym miejscem, aby zacząć sprzedaż na nowych marketplace’ach ze względu na gotowe integracje umożliwiające pobieranie zamówień oraz wystawianie ofert – umożliwia to rozpoczęcie sprzedaży bez inwestowania w nowe rozwiązania.

Przy rosnącej liczbie zamówień w nowym kanale, zawsze możesz znaleźć dostawcę, który zaproponuje Ci dedykowany łącznik bezpośrednio do Comarch ERP Optima lub Comarch ERP XL i znowu wyłączyć je z BaseLinker.

Fakturowanie

Wielka podwyżka w Baselinker dotycząca większych sprzedawców internetowych
Część firm e commerce wystawia faktury w Baselinkerze. Jest to dobre rozwiązanie, które nie ma wpływy na cenę abonamentu w platformie. Pojawia się jednak kłopot z przeniesieniem tych faktur do księgowości lub biura rachunkowego. W takim przypadku z pomocą może Ci przyjść specjalny dedykowany dodatek do Comarch ERP Optima, który automatycznie pobierze faktury i korekty do nich z Baselinker do bazy systemu ERP.

Jeżeli nie chcesz obsługiwać zamówień w Baselinker, proces fakturowania można realizować w Comarch ERP Optima. W połączeniu z dobrze skonfigurowanym łącznikiem można go zautomatyzować w taki sposób, że wystawienie dokumentów sprzedaży oraz magazynowych będzie się odbywało bez w sposób zautomatyzowany, bez udziału operatora. Bezpośrednio z Comarch ERP Optima można także zorganizować wysyłkę faktur do klientów drogą elektroniczną.

Pakowanie i wysyłka

Wielka podwyżka w Baselinker dotycząca większych sprzedawców internetowych
Do obsługi procesu pakowania i wysyłki często wykorzystywany jest Asystent Pakowania z Baselinkera. Jeżeli podejmiemy decyzję o obsłudze części zamówień poza tą platformą, oznacza to że także pakowanie i wysyłkę musimy realizować poza nim.

W scenariuszu, w którym zamówienia obsługujemy w Comarch ERP Optima, mamy co najmniej kilka możliwości obsługi tego procesu. Na rynku są dostępne narzędzia, które umożliwiają realizację procesów przyjęcia magazynowego, drukowania etykiet, kompletacji czy stworzenia listu przewozowego i wydania przesyłki kurierowi, np.: Graphcom Aplikacja Wysyłkowa, Nubo WMS, Avocado WMS czy CTI Mobilny Magazynier.

Współpraca z kurierami

Wielka podwyżka w Baselinker dotycząca większych sprzedawców internetowych
Współpracę z kurierami można obsłużyć przy pomocy aplikacji współpracujących z Comarch ERP Optima lub Comarch ERP XL oraz posiadających dedykowane integracje z kurierami, na przykład Comarch Shipping lub Avocado Shipping.

Podsumowanie

Baselinker jest świetnym rozwiązaniem, szczególnie dla firm które dopiero budują swój biznes e commerce lub chcą wchodzić do nowych kanałów dystrybucji czy ze sprzedażą eksportową. Jak pokazuje rzeczywistość, zmiana cennika firmy takiej jak Baselinker potrafi z dnia na dzień zmienić warunki prowadzenia biznesu, co jest czynnikiem ryzyka. Być może warto rozważyć alternatywy dla Baselinkera po to, aby w tej chwili obniżyć koszty lub ograniczyć ryzyko wzrostu kosztów obsługi zamówień w przyszłości.

 

Zapisz się na bezpłatną konsultację

Jeżeli temat Cię zainteresował, zapisz się na bezpłatną konsultację. Chętnie opowiemy Ci jak pomagamy klientom w sytuacji podobnej do Twojej.
 
Zapisz się na konsultację

 

Kliknij abySzybki kontaktzadzwonić