Proces sprzedaży systemu ERP w Graphcom

W Graphcom prowadzimy proces sprzedaży w taki sposób, aby klient wyniósł z niego wiedzę na temat tego, jak może rozwiązać swoje problemy przy pomocy systemu Comarch ERP oraz ile takie rozwiązanie może kosztować. Skupiamy na tym, jak możemy usprawnić Twoje procesy biznesowe w taki sposób, aby osiągnąć mierzalne korzyści.

Co się wydarzy w procesie sprzedaży systemu ERP?

1

Określenie najważniejszych problemów firmy oraz ich konsekwencji.

Pomagamy Ci nazwać najważniejsze problemy w głównych procesach biznesowych firmy, na przykład:

Czynności pochłaniające dużą ilość czasu pracy operatorów​.

Wąskie gardła, na przykład niskie tempo pracy magazynu.

Opisane problemy wywołują określone konsekwencje dla firmy. Na tym etapie nazywamy je. Na przykład:

Koszty ponoszone na przepisywanie zamówień z systemu do systemu.

Zmniejszona sprzedaż, związana z brakiem wydolności produkcji lub magazynu.

Udział Twój oraz współpracowników w tym etapie prac nad projektem jest kluczowy.

Ty najlepiej znasz swój biznes. Aby przejść ten etap sprawnie, warto się do niego przygotować zbierając informacje wewnętrznie w firmie.​

Jak możesz się przygotować do tego etapu?

Wypisz najważniejsze problemy, które skłoniły Cię do rozmowy na temat systemu ERP. Następnie napisz, jakie konsekwencje mają te problemy dla Twojej firmy.

Robimy to organizując zdalne spotkanie lub przeprowadzając rozmowę telefoniczną.​

Link do dokumentu, który pomoże Ci przygotować sie do tego etapu: Pobierz arkusz wyboru systemu ERP

2

Analiza obecnej sytuacji​

Wiemy już, co boli Twoją firmę najbardziej i dlaczego to jest dla Ciebie ważne. Teraz musimy poznać trochę szczegółów.

Specjalista z Graphcom przeprowadza wywiad z osobami, które wiedzą jak działa firma. Celem tego etapu jest zrozumienie dotychczasowego sposobu działania i określenie ogólnego kontekstu, co jeszcze musi potrafić nowy system informatyczny, poza rozwiązaniem problemów nazwanych w pierwszym kroku.

Robimy to organizując zdalne spotkanie lub przeprowadzając rozmowę telefoniczną.​​

3

Określenie celów projektu systemu informatycznego.

Na podstawie analizy sytuacji obecnej oraz konsekwencji najważniejszych problemów możemy określić, co chcemy osiągnąć oraz jakich korzyści byśmy oczekiwali. Korzyści powinny być wymierne.
Jeżeli to możliwe, wyrażone w pieniądzach.

Może to być np. zwiększenie ilości wysyłek, które trafią do klienta, albo obniżenie nakładu pracy w magazynie w taki sposób, by obsłużyć o 30% więcej zamówień, nie zatrudniając dodatkowego personelu.
Jeżeli dodatkowo uda się nam wyrazić cele w pieniądzach, to jesteśmy w stanie określić czas zwrotu z inwestycji.

Określenie, co chcemy osiągnąć jest ważne, ponieważ będzie wytyczać kierunek prac nad projektem. Chętnie podzielimy się swoim doświadczeniem, podpowiemy jak to robią inne firmy.

Robimy to organizując zdalne spotkanie lub przeprowadzając rozmowę telefoniczną.​

4

Opisanie koncepcji projektu oraz oszacowanie budżetu.

Na tym etapie przygotowujemy dokument, w którym opisujemy w jaki sposób system informatyczny pomoże usprawnić pracę tak, aby osiągnąć założone cele projektu. Zostanie oszacowany budżet potrzebny na jego realizację. Taki dokument może być analizowany przez zespół odpowiedzialny za zakup systemu informatycznego w Twojej firmie.

Koncepcja powinna uwzględniać konieczność integracji z innymi systemami informatycznymi w firmie.

Ten etap Graphcom realizuje wewnętrznie. Omówienie koncepcji projektu odbędzie się w czasie zdalnego spotkania​

5

Pokazanie jak działa system

Na początku proponujemy plan prezentacji. Będzie on związany z realizacją kluczowych procesów biznesowych. Plan prezentacji przedstawiamy Tobie do weryfikacji. Po uwzględnieniu uwag Twoich i zespołu, ustalamy datę prezentacji systemu.​

​Prezentację prowadzimy zdalnie lub u Ciebie w firmie. ​

Ofertę przedstawimy osobiście lub w czasie spotkania online.​​

6

Oferta

Jeżeli do tego momentu wszystko brzmi dobrze, chętnie złożymy wiążącą ofertę na zakup licencji oraz usług wdrożenia systemu. Zależy nam, aby w ofercie znalazły się wszystkie informacje, których potrzebujesz do podjęcia decyzji.

Znajdzie się w niej koncepcja projektu, cele projektu oraz wycena – licencji oraz koszty usług. Uwzględnione w niej będą także takie elementy jak koszty uzupełnienia infrastruktury informatycznej, utrzymania systemu, warunki gwarancji.

Może się zdarzyć, że przed przedstawieniem oferty będzie konieczna będzie wizyta naszego konsultanta w Twojej firmie. Poinformujemy Cię o tym i ustalimy dogodny termin.

Sprawdź, co się powinno znaleźć w ofercie: Pobierz edytowalną checklistę Skontaktuj się z nami

7

Podpisanie umowy

​Jeżeli oferta zostanie zaakceptowana, możemy podpisać umowę i brać się do pracy.

Jeśli chesz dowiedzieć się więcej
o tym jak wybrać systemu ERP, przeczytaj nasz artykuł.

Jeżeli wyobrażasz sobie proces zakupu inaczej,
jesteśmy otwarci na propozycje. W końcu to Ty kupujesz.

Wszystkie, wyżej opisane działania nie wiążą się z kosztami dla naszych klientów. Konsultacje, które są podstawą stworzenia koncepcji projektu nie powinny zająć więcej niż 2-3 godziny rozmów telefonicznych lub zdalnych spotkań. W niektórych przypadkach konieczna będzie wizyta naszego przedstawiciela w Twojej firmie.​
Pobierz formularz który pomoże Ci w przygotowaniu się do wyboru systemu ERP Arkusz przygotowania się do wyboru systemu ERP
Jeżeli chcesz porozmawiać w jaki sposób narzędzia IT mogą pomóc w usprawnieniu działania Twojej firmy, zapraszamy na bezpłatną konsultację.​
Kliknij abySzybki kontaktzadzwonić