Wdrożenie Comarch DMS w MULTICHEM
MULTICHEM jest firmą dostarczającą kompletne rozwiązania dla samochodowych napraw lakierniczych. Posiada dwie lokalizacje, do których każdego dnia wpływa wiele faktur kosztowych. Sporym wyzwaniem było zorganizowanie dystrybucji fizycznych dokumentów z sekretariatów do odpowiednich osób, często pracujących zdalnie. Ich zadaniem jest uzupełnienie w systemie odpowiednie informacji potrzebnych działowi księgowości do prawidłowego zaksięgowania faktur kosztowych. Wszystko zmieniło wdrożenie Comarch DMS, który umożliwił zorganizowanie sprawnej pracy zdalnej. Obecnie obieg zaczyna się od wprowadzenia do systemu skanu dokumentu. Następnie, funkcja OCR automatycznie wprowadza do formularza rozpoznane dane. W kolejnym kroku pracownik weryfikuje i ewentualnie uzupełnia informacje. Po takiej weryfikacji dokumenty wprowadza się „hurtowo” w obieg, gdzie na podstawie określonych wcześniej kryteriów trafiają do akceptacji i opisania do odpowiednich działów. Na końcu swojej ścieżki dokument trafia do księgowości, gdzie następuje ostateczna weryfikacja, zatwierdzenie dokumentu w Comarch DMS i przeniesienie do bazy danych Comarch ERP XL.
Co to jest Comarch DMS?
Comarch DMS (Document Management System) jest narzędziem, które umożliwi Ci modelowanie procesów w zakresie elektronicznego obiegu dokumentów. Rozwiązanie pozwoli oszczędzić czas i efektywnie organizować zdalną pracę Twoim pracownikom.
W jakich sytuacjach przyda Ci się Comarch DMS?
Jeśli do Twojej firmy wpływa dużo faktur kosztowych, ich poprawna ewidencja może być wyzwaniem. Może się zdarzyć, że np. faktura zakupu zaginie i nie zostanie wprowadzona do systemu. Z tego powodu może również nie zostać opłacona. W takim przypadku możesz się liczyć z różnymi konsekwencjami. Problematyczne bywa też organizowanie obiegu delegacji pracowników. Pojawia się wtedy zapotrzebowanie na zaliczki, transport, nocleg itp. , które muszą zostać zaakceptowane. Analogicznie wygląda sytuacja, w której pracownik zgłasza zapotrzebowanie na materiały potrzebne do wykonywania jego pracy, np. artykuły biurowe. Odpowiedzią na te problemy organizacyjne jest Comarch DMS, który pozwoli na stworzenie ścieżki obiegu dla stosownej sprawy. Umożliwi Ci on stałą kontrolę nad fakturami kosztowymi oraz posłuży jako efektywne narzędzie do rozpatrywania wniosków.
Chcesz definiować własny obieg?
O tym, jak będzie wyglądał obieg dokumentów w Twojej firmie, decydujesz w dedykowanym, intuicyjnym edytorze. Możesz tam określić np. pracowników odpowiedzialnych za daną fazę, czy też warunki potrzebne, aby dokument przeszedł do kolejnych etapów. Pozwala to również wyodrębnić kryteria, od których spełnienia zależeć będzie, gdzie i do kogo trafi dalej dokument według Twoich reguł biznesowych. System może ponadto wysłać do konkretnego pracownika maila z powiadomieniem o potrzebie weryfikacji lub analizy z jego strony. Kliknięcie w link zawarty w wiadomości odeśle wtedy użytkownika do stosownego dokumentu i pozwoli na szybkie zrealizowanie określonego etapu.
Gdzie sprawdzić, czy wszystko idzie zgodnie z planem?
Informacje odnośnie zachodzących procesów można sprawdzić z poziomu listy dokumentów. Pokazuje ona np. status dokumentu, czas realizacji, osobę odpowiedzialną za dany etap i wiele innych. Lista oferuje też kilka rozwiązań zwiększających jej czytelność. Przykładowo jest możliwość oznaczania etapów kolorami, czy też wyświetlanie na początku listy tych dokumentów, których czas realizacji minął. Możesz też filtrować dokumenty po zawartych w nich informacjach, by łatwo odnaleźć te, powiązane z daną sprawą.
Funkcjonalności Comarch DMS
Umożliwia elektroniczny obieg dokumentów
Definiowanie elektronicznego obiegu dokumentów to podstawowa funkcjonalność Comarch DMS. Pozwoli Ci ona zaoszczędzić czas i poprawić organizację w Twojej firmie.
Pełna obsługa korespondencji firmy
Comarch DMS pozwala na podłączenie skrzynki mailowej Twojego przedsiębiorstwa. Dzięki temu dokumenty przesyłane elektronicznie (np. faktury) będą automatycznie trafiały od razu do systemu.
Może obsługiwać wiele firm
Comarch DMS pozwoli Ci na stworzenie obiegu dokumentów wszystkich Twoich przedsiębiorstw.
Jest zintegrowany z rozwiązaniami Comarch ERP
System zarządzania dokumentami świetnie współpracuje z Comarch ERP XL, Comarch ERP Altum i Comarch ERP Optima.
Współpracuje z Comarch OCR
Funkcjonalność ta umożliwi Ci dodawanie do Comarch DMS skanów dokumentów, również wykonanych aparatem telefonu. Comarch OCR skutecznie rozpoznaje dane kontrahentów, pozycje dokumentów, terminy i sposoby płatności. Pozwoli to na szybkie dodanie do obiegu i zapewnia bezpieczeństwo danych w przypadku zniszczenia dokumentu papierowego.
Jest wieloplatformowy
Comarch DMS działa zarówno na komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych. W rezultacie umożliwia pracę przez przeglądarkę oraz w dedykowanych aplikacjach dla systemów iOS i Android.
Posiada narzędzie do raportowania
Comarch DMS posiada moduł służący do raportowania i analizy danych dotyczących przetwarzanych dokumentów. Pozwala na przedstawienie ich w formie tabel, wykresów i raportów, dostarczając informacji managerskich.
Posiada intuicyjny design
Edytor pozwala w łatwy sposób zaprojektować i wyświetlić ścieżkę obiegu dokumentu, widoczną w formie przejrzystego diagramu.
Zaufaj Graphcom
Partnerowi Roku Comarch
Skuteczne wdrożenia systemów ERP
Poznaj wdrożenia systemów ERP, zrealizowane przez Partnera Comarch, spółkę Graphcom z Poznania.
Jesteśmy wieloletnim, zaufanym partnerem Comarch, który ma na swoim koncie wiele udanych wdrożeń Comarch ERP w firmach zajmujących się sprzedażą w Internecie.
Dołącz do grona naszych zadowolonych klientów, takich jak: producent lakierów samochodowych Multichem, producent żywności Foodmakers, producent bagażu podróżnego i torebek Puccini, centrum ogrodnicze Jucca.
Dlaczego warto wybrać Comarch DMS?
Pozwala na zorganizowanie efektywnej pracy zdalnej
Twoi pracownicy pracują z dokumentem elektronicznym dostępnym w chmurze, według ustalonego przez Ciebie procesu. W ten sposób znacznie zmniejsza się potrzeba dodatkowego kontaktu fizycznego, mailowego i telefonicznego.
Oszczędza czas Twój i Twoich pracowników
Wszelkie procesy biznesowe związane z elektronicznym obiegiem dokumentów są maksymalnie zautomatyzowane. Dlatego też Twoi pracownicy nie będą już musieli tracić czasu na mozolne wprowadzanie danych. Nie będzie też potrzebne ustalanie, gdzie dalej ma trafić dokument.
Organizuje obieg nietypowych procesów biznesowych
Comarch DMS pozwala zorganizować nietypowy proces, który do tej pory nie był obsługiwany przez systemy ERP. W ten sposób uporządkujesz obiegi spraw ważnych dla Twojego przedsiębiorstwa.
Poznaj naszych klientów
Jeśli chciałbyś na konkretnych przykładach dowiedzieć się, w jaki sposób oprogramowanie ERP usprawnia codzienne funkcjonowanie firm, poznaj
ciekawe wdrożenia systemów ERP.
Marka PUCCINI to czołowy polski producent bagażu podróżnego, torebek damskich oraz galanterii skórzanej. Oferta Puccini to prestiżowy asortyment, do którego produkcji wykorzystuje się wyjątkowo trwałe i eleganckie materiały. Produkty Puccini dostępne są w kraju oraz za granicą. W Polsce można je kupić w ponad dwudziestu salonach firmowych, w sklepie internetowym i na Allegro.
Centrum Ogrodnicze JUCCA istnieje już od 28 lat. Jest zlokalizowane w Tarnowie Podgórnym oraz w Jasinie. Posiada również oddział na terenie Wielkopolskiej Gildii Rolno-Ogrodniczej S.A. Tym, co wyróżnia firmę spośród konkurencji, jest niezwykle bogata oferta żywych roślin, asortymentu ogrodniczego i dekoracyjnego a wykwalifikowany personel służy klientom fachowym doradztwem.
Matrix Media tworzy unikatowe sklepy monobrandowe dla klientów oczekujących najlepszej obsługi i rzetelnej wiedzy o produktach. Wśród nich należy wymienić Sony Centre, Samsung Brand Store i HUAWEI Brand Store, których łącznie jest już ponad dwadzieścia. Celem spółki jest również rozwój sprzedaży RTV/AGD w Polsce w sklepie internetowym i na Allegro.
Spółka BIMEX powstała w 1993 roku i jest czołowym dystrybutorem wyrobów złącznych, spawalniczych, pneumatycznych, narzędzi i elektronarzędzi na rynku wielkopolskim. Jest przedstawicielem czołowych producentów, takich jak BOSCH i KARCHER. Oferta jest dostępna w 4 profesjonalnych salonach narzędziowych, w sklepie internetowym i na Allegro. Spółka prowadzi również wypożyczalnię narzędzi.
Wyjątkowa trwałość produktów, intensywność dostępnych kolorów oraz odważne decyzje biznesowe sprawiły, że Semilac szybko stał się numerem 1 wśród producentów lakierów hybrydowych w Polsce. Produkty Semilac dostępne są w niemal 40 krajach, na 5 kontynentach. W Polsce można kupić je w ponad 540 punktach sprzedaży, w tym na ponad 100 wyspach handlowych i w 20 sklepach monobrandowych.
Firma JAI KUDO Polska od 2004 roku zaopatruje polskie zakłady i salony optyczne w soczewki okularowe oraz oprawy. Obecnie jest jednym z najczęściej wybieranych dystrybutorów wysokiej jakości soczewek jednoogniskowych i wieloogniskowych. W listopadzie 2015 roku firma dołączyła do wyróżniających się podmiotów działających w ramach międzynarodowej grupy optycznej – Essilor International.
Aktualności
System ERP - cena programu a cena wdrożenia. Od czego zależy?
12 listopada 2024
Dowiedź się, od czego zależy cena erp oraz w jaki sposób firma informatyczna wycenia wdrożenie. Przeczytaj ten artykuł!
Czytaj więcejPromocja Comarch ERP - Zmigruj Swój System do Comarch ERP i Odkryj Korzyści z Promocji!
31 października 2024
Jeśli myślisz o usprawnieniu zarządzania swoją firmą, teraz jest najlepszy czas na migrację systemu ERP! Comarch oferuje specjalną promocję -30% na oprogramowanie Comarch ERP Optima oraz Comarch ERP XT dla nowych klientów.
Czytaj więcejNajlepszy program dla biur rachunkowych - optymalizacja pracy Twojego biura
31 lipca 2024
Wzrost konkurencji na rynku usług księgowych jest rosnącym problemem. Automatyzacja pracy, usługi online i odpowiedni program dla biur rachunkowych stały się koniecznością. Przeczytaj, na co trzeba zwrócić uwagę, rozwijając firmę, aby nie stracić klientó...
Czytaj więcej