Spółka BIMEX powstała w 1993 roku i jest jednym z czołowych na rynku wielkopolskim dystrybutorów wyrobów złącznych, spawalniczych, pneumatycznych, a także narzędzi i elektronarzędzi.
Od początku istnienia przyświeca nam idea sprzedaży najlepszych towarów dostępnych w szerokim asortymencie i korzystnej cenie. Jesteśmy bezpośrednim przedstawicielem wielu czołowych producentów, których wyroby wykorzystywane są na liniach produkcyjnych, w działach utrzymania ruchu, a także w zakładach rzemieślniczych, domach czy ogrodach. Rosnące wymagania klientów sprawiają, że wciąż poszerzamy asortyment towarowy, poprawiamy warunki sprzedaży oraz podnosimy kwalifikacje naszego personelu.
W 2003 roku przystąpiliśmy do programu firmy BOSCH oraz zostaliśmy przyjęci do grona specjalistycznych sprzedawców narzędzi budowlanych tej marki. Na dzień dzisiejszy możemy pochwalić się 4 sklepami w następujących miastach: Gniezno, Września, Wągrowiec, Gutowo Wielkie. Jesteśmy nastawieni na dalszy rozwój naszego przedsiębiorstwa.
Wdrożenie Comarch ERP XL
Od 2006 roku korzystamy z systemu Comach ERP XL, który został wdrożony, a także jest na bieżąco rozszerzany i serwisowany przez poznańskiego partnera Comarch, spółkę Graphcom. Na dzień dzisiejszy instalacja liczy 50-ciu jednoczesnych użytkowników. Korzystamy z następujących obszarów biznesowych: Comarch ERP Sprzedaż, Comarch ERP Zamówienia, Comarch ERP Księgowość, Comarch ERP Środki Trwałe, Comarch ERP Mechaniz wumiany danych – ECOD, Business Intelligence Pakiet I, Comarch ERP Mobilna Sprzedaż, Mobilny Magazyn On-line.
Korzyści z wdrożenia systemu
Niewątpliwym usprawnieniem dla naszych codziennych działań było połączenie dwóch baz danych w jedną. Zredukowaliśmy w ten sposób ilość błędów, a także ułatwiliśmy pracę. Z uwagi na charakter naszej branży, wdrożony system ERP XL został wyposażony w narzędzia dodatkowe, takie jak:
- Mechanizm wysyłania wiadomości tekstowych (sms) do Klientów z informacją o zakończeniu realizacji zlecenia serwisowego.
- Automatyczna windykacja, dzięki której raz w tygodniu wysyłana jest do klientów wiadomość e-mail z informacją o ewentualnych przeterminowanych płatnościach oraz przypomnienie o uregulowaniu należności.
- Weryfikator cen, za sprawą którego klienci przebywający w salonie sprzedaży mogą „od ręki” (on-line) sprawdzić cenę danego produktu. Urządzenie zostało zintegrowane z bazą systemu ERP XL, co pozwala natychmiast uzyskać informację o koszcie.
- Mechanizm integracji z wagą, który umożliwia pomiar wagowy asortymentu, w tym gwoździ i śrubek, a także automatyczną kalkulację naważonego towaru.
- Mechanizm informujący o zalegających produktach, pozwalający na racjonalne zarządzanie stanami magazynowymi, a także na świadome zarządzanie towarami mało rotującymi, o wysokim stanie magazynowym. Posiadamy specjalne narzędzie, które podświetla nam na czerwono produkty, których ilość jest wysoka. Jest to dla nas informacja, by nie uwzględniać tych pozycji w planie zamówień. Jednocześnie, takie rozwiązanie stanowi dla nas cenną wskazówkę kiedy warto zorganizować akcję promocyjną, w celu uwolnienia kapitału.
- Narzędzie do automatycznej aktualizacji cen, które pozwala na zmianę ceny wraz z każdym przyjęciem towaru lub po danej grupie towarowej. Mechanizm daje nam możliwość otrzymania bezpośredniej informacji o marży produktu przy zmianie ceny.
- Mechanizm generujący pliki xml, czyli narzędzie stworzone z myślą o naszym kluczowym kliencie, jakim jest firma Rotopino. Może mieć ona aktualny, cogodzinny wgląd w nasze stany magazynowe oraz cenniki.
Dlaczego warto współpracować z konsultantami z firmy Graphcom?
Kontakt z konsultantami z firmy Graphcom oceniamy pozytywnie. Nie tylko terminowo zrealizowali wszystkie prace wdrożeniowe, ale także zaoferowali bieżące wsparcie i doradztwo przy rozwoju oprogramowania. Wieloletnia współpraca z Graphcom pozwala nam na zarekomendowanie jej jako solidnego partnera wdrażającego systemy Comarch ERP XL.
Współwłaściciel
Rafał Nowak
Zainteresował Cię ten temat? Chciałbyś zadać dodatkowe pytania na temat wdrożenia w Bimex? Zapraszamy do kontaktu.