E-commerce

Comarch B2B usprawnia sprzedaż soczewek wieloogniskowych

W gronie naszych klientów od dobrych kilku lat mamy przyjemność gościć jednego z największych dystrybutorów soczewek jednoogniskowych i wieloogniskowych. Firma działa w oparciu o najnowocześniejsze technologie oraz zatrudnia ekspertów z obszaru optyki. Tworzona jest przez zespół młodych ludzi nastawionych na nowoczesne rozwiązania, takie jak system Comarch ERP XL czy platforma Comarch B2B. Połączenie tych dwóch zaawansowanych narzędzi usprawniło biznes naszego klienta, wprowadzając jego sprzedaż na nowy, wyższy poziom.

Comarch B2B, czyli jak usprawnić proces zamawiania?

Wdrożenie produktów Comarch powierzono naszemu dedykowanego zespołowi projektowemu, podobnie jak bieżące prace związane z serwisowaniem oraz aktualizacją systemu. Decyzja o zakupie platformy Comarch B2B była podyktowana przede wszystkim poszukiwaniem rozwiązania, które zapewniłoby klientom dystrybutora soczewek możliwość szybkiego i wygodnego zamawiania produktów. Dotychczas firma posiadała sklep internetowy, który jako osobna aplikacja nie zapewniał połączenia z ERP XL. Tym samym, niemożliwe było składanie zamówień na soczewki wieloogniskowe czy na usługę ich montażu w oprawy okularowe. Cały proces zamawiania był przez to czasochłonny i obciążający zarówno dla pracowników, jak i dla salonów optycznych, będących kontrahentami naszego klienta.

Wzrost sprzedaży przy mniejszym nakładzie pracy

Za sprawą platformy Comarch B2B nasz klient zyskał możliwość sprawnej i wygodnej współpracy z salonami optycznymi. Nie ma potrzeby, tak częstego jak dotychczas, składania bezpośrednich wizyt czy telefonowania. Kontrahenci, o ile mają zapewniony dostęp do Internetu, mogą w każdej chwili złożyć zamówienie. Każdy z nich ma swoje własne konto na platformie, a tym samym przypisany indywidualny login i hasło. Pozwala to maksymalizować szanse sprzedażowe, ponieważ nasz klient nie ogranicza się już do sprzedaży wyłącznie w godzinach otwarcia firmy. Zamówienie natychmiast trafia z platformy do systemu Comarch ERP XL. Dzięki temu nie trzeba angażować personelu, co pozwala zredukować koszty pracy. Platforma Comarch B2B istotnie przyspieszyła proces zakupu soczewek optycznych i oprawek, przez co nasz klient zyskał nie tylko finansowo, ale i wizerunkowo.
Co zapewnia platforma Comarch B2B?

Platforma Comarch B2B zapewniała także szereg dodatkowych możliwości takich jak:

• Sprawna obsługi zgłaszanych reklamacji.
• Bieżący status realizacji zamówienia oraz aktualny stan płatności, widoczny zarówno dla dostawcy, jak i dla klienta.
• Lista faktur sprzedaży, które można także wydrukować z poziomu platformy.
• Biuletyny, np. regulamin zakupu, wniosek reklamacyjny, nowości produktowe, porady w zakresie doboru soczewek.
• Informacje na temat aktualnych promocji.

Intuicyjny kreator zamówienia w Comarch B2B

Bardzo praktycznym rozwiązaniem jest też kreator zamówienia, stanowiący istotny element platformy Comarch B2B. Za jego sprawą salon optyczny może od razu precyzyjnie określić swoje wymagania, a także otrzymać cenne wskazówki. Mogą one dotyczyć takich kwestii jak barwienie, parametry matrycy czy szlifowanie soczewki. Co ważne, jeśli jakiekolwiek istotne pola kreatora zamówień zostaną nieuzupełnione, system informuje o tym, a jednocześnie podpowiada najbardziej pożądane parametry czy zakresy liczbowe. Pozwala to zredukować liczbę pomyłek i znacznie przyspiesza proces zamawiania, nawet w przypadku nowych, mniej doświadczonych klientów. Jako potwierdzenie zamówienia klient otrzymuje dokument, tzw. kopertę, która zawiera szczegółowe informacje na temat parametrów zamówionej soczewki oraz szczegóły prac wykonanych na szlifierni.

Dodatkowe zalety platformy Comarch B2B

Platforma Comarch B2B to także ułatwienie w procesie reklamacyjnym. Dzięki niej klient/salon optyczny nie musi kilkakrotnie wypełniać dokumentów, ponieważ potrzebne dane automatycznie zaciąga się z zamówienia na dany produkt. Wśród innych udogodnień platformy warto wspomnieć także o specjalnym katalogu stworzonym z myślą o programie lojalnościowym, który nasz klient oferuje swoim kontrahentom. Za każde zamówienie kontrahenci otrzymują punkty. Mogą oni je następnie wymieniać na nagrody, takie jak na przykład karta do Empiku czy doładowanie konta na karcie płatniczej. Bieżący status punktów oraz wszelkie aktualizacje w programie lojalnościowym można sprawdzić właśnie za pomocą platformy, w odpowiednim katalogu. Dla zakładów optycznych jest to motywacja i zachęta do składania kolejnych zamówień.

Spójna szata graficzna

Naszemu klientowi zależało na tym, by wdrożone rozwiązania były wizualnie spójne z szatą graficzną sklepu internetowego. Nasi konsultanci sprostali temu wyzwaniu, w pełni dostosowując platformę Comarch B2B do kolorystycznych i stylistycznych wymogów klienta.

Szybka obsługa złożonych funkcji

Najważniejszym zadaniem podczas wdrożenia było dostarczenie klientowi takiego rozwiązania, które będzie złożone i kompleksowe, a jednocześnie szybkie i proste w obsłudze. Potwierdzeniem tego, że udało się osiągnąć zamierzony efekt niech będzie poniższa wypowiedź:

Jeszcze dużo pracy przed nami, ale już teraz jesteśmy w stanie stwierdzić, że wybraliśmy właściwy produkt. Doceniamy też zaangażowanie zespołu Graphcom, który dołożył starań, aby platforma Comarch B2B była w możliwie największym stopniu dostosowana do naszych indywidualnych potrzeb.

Kierownik działu IT po stronie klienta

Comarch B2B: W stronę wzrostów sprzedażowych

Dzięki wdrożeniu aplikacji B2B dostosowanej do wymagań i specyfiki klienta, nasz klient oczekuje zwiększenia sprzedaży za pośrednictwem kanału e-commerce. Niezawodność, szybkość, nowa szata graficzna, aktualizacja promocji i biuletynów, wszystko to ma zachęcić do korzystania z serwisu naszego klienta. Automatyzacja wielu procesów umożliwi obróbkę większej liczby zamówień przy tym samym poziomie zatrudnienia, co pozwoli odciążyć personel i zaoszczędzić pieniądze.

Zapraszamy do kontaktu z naszymi konsultantami.

Kliknij abySzybki kontaktzadzwonić