SIECI HANDLOWE

System ERP dla retail, czyli wielojęzyczność Comarch ERP Altum, a potencjał sprzedażowy sieci handlowych

E-commerce to intensywnie rozwijający się kanał dystrybucji, który dla wielu przedsiębiorców stał się dzisiaj głównym źródłem dochodu.  Jego potencjał stał się tym większy, odkąd wszedł wżycie zakaz handlu w niedzielę. Zmiana wpłynęła na sytuację m.in. sieci handlowych, które straciły szansę na potencjalną sprzedaż. Sposobem na rekompensatę jest w tym przypadku sprzedaż internetowa, którą wspomaga system ERP dla retail. Aby jednak była ona skuteczna, potrzeba dobrej strategii działania. Istotnym czynnikiem jest wybór takiego oprogramowania, które będzie dostępne co najmniej w kilku wersjach językowych. Pozwoli to dodatkowo rozszerzyć rynkowe zasięgi. Przykładem takiego systemu jest Comarch ERP Altum. 

Bezpieczna strategia ekspansji na nowe rynki

Coraz więcej polskich przedsiębiorców z branży sieci handlowych decyduje się rozszerzyć zakres swojego działania na inne kraje. Najbezpieczniejszą taktyką, bo obarczoną najmniejszym ryzykiem finansowym, jest weryfikacja potencjału nowego rynku poprzez sprzedaż online. Jedną z firm, które zdecydowały się na taki krok jest nasz klient właśnie z sektora retail. Był to Puccini –  czołowy polski producent bagażu podróżnego, torebek damskich i galanterii skórzanej. Warto podkreślić, że firma posiada aż 28 salonów stacjonarnych znajdujących się we wszystkich większych miastach w Polsce. Prowadzi także sprzedaż online na terenie kraju. W kluczowych okresach sprzedażowych, takich jak na przykład sezon świąteczny, ilość zamówień z kanału e-commerce wzrasta u tego klienta nawet trzykrotnie. Imponująca skala działań lokalnych okazała się więc skuteczną zachętą do spróbowania sił na rynku ukraińskim.  Jeśli sprzedaż na tym nowym obszarze  będzie dobrze rokować, polskiemu producentowi łatwiej będzie podjąć decyzję o rozwijaniu sieci sprzedaży na zagranicznych rynkach, w tym również o otwarciu tam sklepów stacjonarnych.

System ERP dla retail Comarch ERP Altum, czyli jak pokonać barierę językową i skutecznie sprzedawać za granicą

Ekspansja na rynki zagraniczne wiąże się jednak z koniecznością pokonania bariery językowej. Jak skutecznie obsłużyć klientów różnych narodowości? Tutaj z pomocą przychodzi sprawdzony system Comarch ERP Altum, który jest rozwiązaniem wielojęzycznym. Korzystanie z platformy nie wymaga ustawiania żadnych dodatkowych parametrów. Wystarczy wybrać kraj, a system automatycznie dostosuje się do specyfiki wybranego rynku. Nie tylko pod względem językowym, ale także pod względem walut, stawek podatkowych czy innych istotnych parametrów.  Co równie ważne, oprogramowanie Comarch ERP Altum zapewnia automatyczne naliczanie różnic kursowych. Mogą być one następnie automatycznie księgowane na odpowiednich kontach. Dzięki bieżącej aktualizacji (w oparciu o dane pobierane z Europejskiego Banku Centralnego), kursy walut zawsze są poprawne.

Business Inteligence w Comarch ERP Altum, czyli skąd wiadomo, że nowy rynek dobrze rokuje?

Do bieżącej kontroli postępów w realizacji planu sprzedaży w kanale B2C nasz klient korzysta z raportów generowanych za pomocą modułu analitycznego Comarch ERP Altum. Na tej podstawie może na bieżąco analizować dane dotyczące przychodów i kosztów, zarówno dla całej firmy, jak i dla poszczególnych kanałów sprzedaży. Za sprawą modułu BI w Comarch ERP Altum firma ma szanse dostrzec ukryte zależności między danymi i na tej podstawie prognozować przyszłe zdarzenia, choćby w obszarze analizy koszyka zakupów czy segmentacji klientów.

Zainteresował Cię ten temat? Chciałbyś zadać dodatkowe pytania na temat wielojęzyczności oprogramowania lub poznać inne funkcjonalności systemu Comarch ERP Altum? Zapraszamy do kontaktu.

Kliknij abySzybki kontaktzadzwonić