E-commerce

Efektywna sprzedaż Omnichannel dzięki wdrożeniu Comarch WMS do zarządzania gospodarką magazynową

Pozytywna opinia klienta kluczem w sprzedaży internetowej

Z powodu nieustającej konkurencji na rynku e-commerce, klienci stawiają firmom coraz wyższe wymagania co do jakości obsługi, dlatego istotne jest zapewnienie odpowiednich standardów w obszarze zarządzania logistyką przedsiębiorstwa. Serwis opineo.pl podaje, że dla oceny zamówień w kanale e-commerce, kluczowe z perspektywy klientów są, jakość kontaktu ze sprzedawcą, szybkość dostawy i jej zgodność z zamówieniem oraz sposób zapakowania towaru. Odpowiednio dobrany i wdrożony system Comarch WMS umożliwia spełnienie istotnych wymagań związanych z jakościową obsługą klienta.

Rozwiązania renomowanych dostawców dla obsługi gospodarki magazynowej – Comarch WMS

Aby sprawnie zarządzać magazynem, niezależnie od jego wielkości, potrzebny jest system pozwalający szybko zlokalizować każdy towar. Spośród wielu dostępnych na rynku opcji warto rozważyć rozwiązania od sprawdzonych dostawców. Takie oprogramowanie ma w swojej ofercie firma Comarch S.A. System Comarch WMS, składający się z dwóch narzędzi – Comarch WMS Zarządzanie oraz Comarch WMS Magazynier, pozwala na sprawne administrowanie kluczowymi działaniami i procesami realizowanych na magazynie, a dzięki integracji z systemami Comarch ERP pozwala na całościową kontrolę nad przepływem towarów w firmie.

Sprawne zarządzanie magazynem wysokiego składowania w praktyce

Efektywne zarządzanie magazynem, osiągnięte dzięki rozwiązaniu Comarch WMS, wdrożonemu przez firmę Graphcom, można zaobserwować na przykładzie firmy JUCCA. Pomimo znacznej przestrzeni magazynowej Centrum Ogrodniczego Jucca, obejmującej kilka hal sprzedaży, system Comarch WMS pozwala na szybkie zlokalizowanie oraz wydanie towaru, co w rezultacie przekłada się na sprawną realizację zamówień oraz zadowolenie klientów. Dzięki systemowi możemy sprawnie zrealizować cząstkowe inwentaryzacje konkretnych stref magazynu lub wybranego asortymentu. Pozwala to nie tylko na spełnienie wymogów prawnych, ale również zapewnia możliwość wywiązania się z zobowiązań handlowych w uzgodnionym czasie. Dzięki uruchomionemu systemowi Comarch WMS firma JUCCA zyskała możliwość sprawnej realizacji kompletacji zamówień co przełożyło się na zmniejszenie ilości błędów w dostawach do klientów, co jest jednym z kluczowych kryteriów oceny jakości obsługi.
Case Study wdrożenia w firmie JUCCA

Integracja z firmami kurierskimi jako czynnik usprawniający dostawy

Aby prawidłowo zrealizować zamówienia, wymaga się odpowiedniej współpracy pomiędzy magazynem a zewnętrznymi operatorami logistycznymi, odpowiedzialnymi za dostawy do klientów. Działania w tym zakresie da się zautomatyzować dzięki systemowi Comarch WMS, zintegrowanemu z popularnymi systemami kurierskimi (np. DPD, DHL, GLS, InPost, FedEx czy Schenker) w oparciu o usługę Avocado Shipping. Dzięki takiej integracji, gdy zamówienie jest gotowe do wysłania, w systemie automatycznie generuje się list przewozowy. Firma Graphcom dostarcza ponadto autorskie narzędzie umożliwiające automatyczne rozliczenie przesyłek „za pobraniem”. Firma kurierska dostarcza dokument zawierający zestawienie informacji o płatnościach „za pobraniem”. Zostaje on wprowadzony do systemu Comarch ERP, po czym kolejne operacje związane z rozliczeniem płatności przebiegają już automatycznie. Dzięki rozwiązaniu rozliczenie opłat odbywa się sprawnie i w zgodnie z wystawionymi dokumentami handlowymi. Ograniczenie błędów dotyczących powtarzalnych czynności, a także sprawna realizacja dostaw do klientów, możliwe są dzięki integracji systemu WMS z usługami zewnętrznych operatorów oraz automatyzacji procesów realizowanych w przedsiębiorstwie.

Dostępność asortymentu w kluczowych kanałach sprzedaży

W przypadku niedostępności towarów, sprzedaż w sklepach internetowych czy stacjonarnych nie może być sprawnie realizowana. Z perspektywy ciągłości sprzedaży istotne jest zapewnienie dostępności produktów, zarówno na co dzień jak i momentach znacznego wzrostu zamówień. Wnioski wynikające z danych o historycznych transakcjach oraz analiza dotychczasowego popytu umożliwiają oszacowanie na ile zapewnienie dostępność wybranych towarów przełożyłoby się na dodatkową sprzedaż. Z takim wyzwaniem zmagała się firma Puccini, która dzięki uruchomieniu systemu Comarch WMS zintegrowanego z systemem Comarch ERP Altum. Zapewniło to dostępność towarów w kluczowych kanałach sprzedaży. Z perspektywy przedsiębiorstwa Puccini istotny był podział zasobów magazynowych na dwa segmenty – sprzedaży e-commerce oraz sprzedaży w salonach i do klientów B2B.

Dzięki takiemu rozwiązaniu zapewniono dostępność odpowiedniej ilości towarów w sklepach stacjonarnych oraz potrzebnych dla obsługi zamówień B2B. Z kolei magazyn obsługujący zamówienia e-commerce jest na bieżąco uzupełniany w miarę zapotrzebowania, w celu zapewnienia ciągłości sprzedaży internetowej. Wdrożone rozwiązania umożliwiły elastyczne podejście przedsiębiorstwa do realizacji zamówień na dynamicznie zmieniającym się rynku i w konsekwencji na wzrost sprzedaży produktów, dzięki zapewnieniu ich dostępności.

Wdrożenie systemu Comarch WMS przez firmę Graphcom w przedsiębiorstwie może przynieść następujące korzyści:

 

  • Szybkie dostawy do klientów.
  • Zgodność dostaw z zamówieniami klientów.
  • Odpowiedni standard pakowania produktów wysyłanych do klientów.
  • Zgodne z rzeczywistością stany magazynowe.
  • Dostępne narzędzia analityczne dla danych magazynowych dzięki wykorzystaniu raportów systemie.
  • Lepsza organizacja pracy, a tym samym możliwość obsłużenia rosnącej liczby dyspozycji przy tej samej liczbie pracowników magazynowych.
  • Sprzedawcy, będący w kontakcie z klientami posiadają niezbędne informacje dotyczące statusu realizacji zamówień, co pozwala na zapewnienie wysokiej jakości obsługi.
  • Inwentaryzacje magazynu w systemie przeprowadza się zgodnie z wymaganymi przepisami prawa.
  • Przyjęcia oraz wydania towarów na magazynie przebiegają dużo sprawniej.
  • Integracja z firmami kurierskimi zapewnia sprawną obsługę wysyłek.
  • Struktura magazynu, dyspozycje i procesy realizowane na magazynie są odpowiednio zarządzane.
  • Firma w mniejszym stopniu zależy od pracowników na magazynie, dzięki zdefiniowanym procesom oraz informacjom zgromadzonym w systemie.
  • Logistyka, czyli najważniejszy obszar sprzedaży Omnichannel, jest usprawniona dzięki zautomatyzowaniu procesów magazynowych, logistycznych i analitycznych.

 

Więcej o Comarch WMS

Uefektywnij e-sprzedaż w swojej firmie, stawiając na rozwiązanie Comarch WMS. Jeśli chciałbyś skonsultować z nami swoje potrzeby biznesowe, zadać pytanie czy rozwiać wątpliwości, zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami.

Kliknij abySzybki kontaktzadzwonić