E-commerce

Jak zwiększyć sprzedaż w Internecie z platformą Magento

Jak zwiększyć sprzedaż w internecie

Popularność sklepów opartych o technologię Magento

Według danych pochodzących z serwisu Built With, platforma Magento jest trzecią najpopularniejszą w kategorii sprzedaż w Internecie, spośród 100 tys. liczących się stron. Przekłada się to na dużą liczbę specjalistów i firm zajmujących się wdrażaniem sklepów e-commerce opartych na tym rozwiązaniu.

Magento słynie z wydajności usług, które oferuje, dzięki czemu doskonale sprawdza się w przypadku wzmożonego ruchu na stronie w czasie wyprzedaży lub przecen, np. Black Friday. Ponadto istotne z perspektywy marketingu, odpowiednie pozycjonowanie stron w wynikach wyszukiwania nie stanowi problemu, ponieważ Magento jest dostosowane do wyszukiwarek internetowych. Rozwiązanie jest cenione zarówno za możliwość skalowania obciążenia sklepu wraz z rozwijającym się biznesem, jak i mnogość oferowanych funkcji.

Przyczyny sukcesu platformy Magento – Siła w możliwościach

Jedną z wielu zalet Magento jest możliwość wyboru dowolnego hostingu. Daje to opcję wyboru preferowanego dostawcy hostingowego, dopasowanego do budżetu i potrzeb Twojej firmy. Platforma słynie ponadto z licznych dostępnych funkcji i rozszerzeń wspierających sprzedaż w Internecie. Pozwalają one na rozbudowanie systemu o nowe procesy. Są to np. rekomendacje produktowe, zaawansowane wyszukiwanie towarów, złożone kampanie marketingowe i wiele innych. Ponieważ platforma kładzie duży nacisk na bezpieczeństwo, każdy pakiet aktualizacyjny zawiera poprawki bezpieczeństwa, wprowadzane przez dedykowany zespół programistów. Rozwiązanie jest ponadto dostosowane do urządzeń mobilnych i tabletów. Magento jest rozbudowaną platformą, która daje ogromne możliwości, ale i wymaga sporej wiedzy oraz nakładu pracy na uruchomienie i utrzymanie. Warto więc postawić na pomoc doświadczonych firm zajmujących się wdrożeniami sklepów w oparciu o tę technologię.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym na platformie Magento?

Magento to potężna platforma e-commerce, która oferuje szereg funkcjonalności pozwalających na zwiększenie sprzedaży.

Personalizacja doświadczeń zakupowych

Platforma pozwala tworzyć spersonalizowane oferty poprzez segmentację i targetowanie klientów. Dzięki temu można tworzyć rekomendacje konkretnych produktów komplementarnych dopasowanych do historii zakupów i preferencji. Warto spróbować zwiększyć sprzedaż w sklepie online np. poprzez proponowanie klientom produktów droższych, ale lepiej do nich dopasowanych.

Zwiększenie widoczności sklepu w wynikach wyszukiwania Google

Content marketing i, co za tym idzie, ruch z wyszukiwarki Google, to jeden z najskuteczniejszych sposobów na przyciągnięcie nowych klientów do sklepu online. Platforma daje możliwość dodawania meta tagów i optymalizacji treści stron produktów, kategorii i wpisów blogowych oraz tworzenia map strony przyjaznych dla wyszukiwarek.

Doświadczenia użytkowników

Szybkość ładowania strony jest ważnym czynnikiem wpływającym na doświadczenia użytkowników. Im szybciej strona się ładuje, tym większa szansa, że klienci pozostaną na niej dłużej. Aby poprawić szybkość działania sklepu, warto zastosować optymalizację obrazów i wybrać szybki hosting.

Ważne też jest dostosowanie do urządzeń mobilnych – badania pokazują, że w 2024 roku aż 75% Polaków kupujących online korzystało ze smartfonów, co czyni je najpopularniejszym narzędziem zakupów online.

Wykorzystanie analizy danych

Analiza danych i badanie satysfakcji klientów to nieodłączny element strategii sprzedażowej. Magento oferuje narzędzia, które pozwalają na zbieranie i analizowanie danych dotyczących klientów. Pozwoli nam to na lepsze zrozumienie oczekiwań klientów i poprawienie współczynnika konwersji tam, gdzie potrzeba.

Marketing e-mailowy

E-mail marketing to skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży. Dzięki odpowiednim kampaniom można przypominać o porzuconych koszykach i informować o promocjach, zachęcając do ponownych zakupów.

Programy lojalnościowe

Wprowadzenie programów lojalnościowych to doskonały sposób na zachęcenie klientów do powrotu na stronę sklepu. Dzięki Magento możesz łatwo zarządzać takimi programami, oferując nagrody za zakupy.

Integracja z mediami społecznościowymi

Integracja sklepu z mediami społecznościowymi pozwala na dotarcie do szerszej grupy potencjalnych klientów i wykorzystanie opinii klientów. Możesz promować produkty na Facebooku i Instagramie, zwiększając świadomość marki i przyciągając nowych klientów. Stali klienci mogą łatwo dzielić się swoimi doświadczeniami z zakupów.

Ulepszony proces zakupowy

Optymalizacja procesu zakupowego jest bardzo ważna dla zwiększenia konwersji. Uproszczenie ścieżki zakupowej zwiększa komfort zakupów i może znacząco wpłynąć na decyzje zakupowe i zachowania użytkowników. W Magento możesz umożliwić szybkie zakupy, zmniejszając liczbę kroków prowadzących do finalizacji transakcji i dostosować je do preferencji klientów oferując różne metody płatności.

Sprzedaż w sklepie internetowym

Jak połączyć Twój system ERP dla firm z platformą Magento?

Firma Graphcom stworzyła Integrator pozwalający na połączenie sklepów opartych o platformę Magento z systemami Comarch ERP Altum oraz Comarch ERP XL. Pozwala on na synchronizację danych po obu stronach, a co za tym idzie, na wykorzystanie informacji zgromadzonych w systemie ERP Twojej firmy. Wykonywanie powtarzalnych czynności, takich jak wprowadzanie zamówieni, rozliczanie płatności, tworzenie listów przewozowych do wysyłek, wiąże się zazwyczaj z potrzebą zaangażowania dodatkowych pracowników, którzy muszą ręcznie wprowadzić dane do systemu. Nie jest to jednak konieczne dzięki użyciu Integratora. Pobiera on dane asortymentowe z systemu Comarch ERP i przesyła je do platform Magento. Odpowiednią organizację wysyłki z magazynu można zapewnić za sprawą dedykowanej aplikacji wysyłkowej. Weryfikuje ona zgodność skompletowanego towaru z zamówieniem kontrahenta. Aby sprzedaż w Internecie Twojej firmy stale rosła, klienci musza być zadowoleni szybkości dostawy i jakości wysyłki.

Uruchomienie zintegrowanych rozwiązań wspierających sprzedaż w Internecie w praktyce

Zdarza, że przedsiębiorstwo chce oferować swoje produkty w kilku platformach i sklepach internetowych oraz posiada więcej niż jedną markę. Jeżeli dodatkowo realizowana jest sprzedaż w Internecie  na rynkach zagranicznych okazuje się, że przedsiębiorstwo musi zarządzać wieloma platformami internetowymi jednocześnie. Właśnie dla takich klientów, chcących wykorzystać możliwości platformy Magento, powstał Integrator od firmy Graphcom. Dzięki jego zastosowaniu każde zamówienie pochodzące ze sprzedaży internetowej może zostać obsłużone w systemie Comarch ERP. Finalnie, to w nim właśnie dostępne są  dokumenty handlowe, magazynowe oraz księgowe. Integrator odpowiada za obustronną komunikację Comarch ERP ze sklepami Internetowymi Magento. System ERP udostępnia informacje dotyczące statusów obsługiwanych zamówień, cenników, kartotek towarowych, jak i numerów listów przewozowych. Natomiast do systemu ERP, trafiają informacje dotyczące złożonych zamówień, przesyłane z platform e-commerce.

Puccini realizuje sprzedaż w Internecie w oparciu o rozwiązania integrujące firmy Graphcom

Puccini to popularny w Polsce producent bagażu podróżnego. Spółka jest doskonałym przykładem na to, jak skutecznie można obsługiwać wiele platform e-commerce, z poziomu jednego systemu ERP. Firma posiada dwa sklepy internetowe oparte o technologię Magento, działające na rynku Polskim i Ukraińskim. Ponadto, Puccini oferuje swoje produkty w serwisie Allegro, w Strefie Marek. Firma przygotowuje się również do ekspansji na rynki zagraniczne. Wszystkie zamówienia ze sklepów internetowych są wczytywane do systemu Comarch ERP Altum i w nim obsługiwane. Wprowadzenie Integratora umożliwiło zautomatyzowanie wielu czynności z obszaru sprzedaży e-commerce.

Z uwagi na skalę przeprowadzanych transakcji, sprzedaż w Internecie wyklucza ręczne księgowanie wpłat pochodzących od operatorów płatności z dokładnością do poszczególnych transakcji. Z pomocą przychodzi tu Integrator z funkcją automatycznego rozliczenia wpłat dla zamówień pochodzących z kanałów e-commerce. Rozwiązanie pozwala ponadto automatycznie generować listy przewozowe dla zamówień. Natomiast do klientów, którzy wyrazili taką zgodę, wysyła się elektroniczną fakturę na wskazany adres email. Korzyścią integracji rozwiązań informatycznych przez firmę Graphcom jest zarówno obsługa wielu platform internetowych, jak również usprawnienie powtarzalnych działań, dzięki wykorzystaniu narzędzi do automatyzacji. Zapoznaj się z ofertą firmy Graphcom już dziś i sprawdź jak możemy pomóc w rozwoju twojego biznesu!

Uefektywnij e-sprzedaż w swojej firmie dzięki udogodnieniom, jakie oferują rozwiązania firmy Graphcom. Jeśli chciałbyś skonsultować z nami swoje potrzeby biznesowe, zadać pytanie czy rozwiać wątpliwości, zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami.

W zakresie tworzenia sklepów internetowych oraz ich pozycjonowania współpracujemy z firmą Evolve z Poznania.

Kliknij abySzybki kontaktzadzwonić