SIECI HANDLOWE

Wdrożenie systemu WMS do zarządzania gospodarką magazynową jako klucz do efektywnej sprzedaży Omnichannel

Spraw, aby decydująca w sprzedaży internetowej opinia klienta była pozytywna dzięki wdrożeniu systemu WMS

Zaciętość konkurencji na rynku e-commerce sprawia, że klienci coraz szybciej przyzwyczajają się do dobrej obsługi. Do sprostania tym wymaganiom, potrzebne jest zapewnienie odpowiedniego standardu w kluczowych obszarach logistycznej obsługi. Należą do nich: jakość kontaktu ze sprzedawcą, szybkość dostawy, zgodność dostawy z zamówieniem oraz sposób zapakowania przesyłki. Wdrożenie systemu Comarch WMS, jako odpowiednio dobrane i zintegrowanego z kluczowymi usługami narzędzia, jest odpowiedzią na te wymagania.

Wybierz rozwiązania od sprawdzonych dostawców – Wdrożenie systemu WMS

Przy skutecznym systemie zarządzania magazynem, możliwe jest szybkie zlokalizowanie dowolnego towaru, niezależnie od wielkości powierzchni, na której się znajduje. Spośród dostępnych na rynku produktów, najlepiej postawić na te sprawdzone, od renomowanych dostawców. System Comarch WMS firmy Comarch S.A. daje narzędzia do administracji wszystkich procesów zachodzących w magazynach, jak i zapewnia efektywną realizację dyspozycji magazynowych. Comarch WMS jest zestawem dwóch narzędzi – Comarch WMS Magazynier i Comarch WMS Zarządzanie. Razem umożliwiają one kompleksową obsługę magazynu wysokiego składowania, zapewniając całościową kontrolę nad przepływem towarów w przedsiębiorstwie.

Zapewnij sprawne zarządzanie magazynem wysokiego składowania

Centrum Ogrodnicze JUCCA zdołało usprawnić obszar logistyki magazynowej za sprawą wdrożenia rozwiązania Comarch WMS, przeprowadzonego przez firmę Graphcom. System pozwala natychmiastowo zlokalizować towar na półce, nawet na tak ogromnej powierzchni, jaką jest kilka hal sprzedaży w Centrum Ogrodniczym. Tak szybka lokalizacja produktu skutkuje znacznym skróceniem czasu realizacji wydania towaru, a co za tym idzie, sprawniejszą obsługę zamówień, jak i klientów. System jest też pomocny przy wykonywaniu cząstkowych inwentaryzacji wybranego asortymentu lub konkretnej strefy magazynu. Umożliwia to stałą kontrolę nad stanem towarowym. Posiadanie zgodnego z rzeczywistością stanu magazynowego jest nie tylko prawnym obowiązkiem, ale i gwarancją możliwości firmy do wywiązania się ze zobowiązań handlowych na czas. Comarch WMS umożliwia ponadto obniżenie do minimum występowanie pomyłek w dostawach, zarówno dla klientów B2B i B2C, dzięki odpowiedniej organizacji przy kompletowaniu zamówień. Wszystkie czynniki takie jak: zgodność z zamówieniem, szybkość i terminowość dostaw mają kluczowy wpływ na opinię klienta odnośnie obsługi.

Usprawnij dostawy dzięki integracji z firmami kurierskimi

Obsługa zamówień realizowanych przez magazyn wymaga dobrze zorganizowanej współpracy z zewnętrznymi operatorami logistycznymi, takimi jak firmy kurierskie. Współpracę z nimi może zautomatyzować system Comarch WMS, który w przypadku integracji z zewnętrznym systemem operatora, automatycznie generuje list przewozowy dla zamówień gotowych do wysłania. Umożliwia to integracja z najpopularniejszymi firmami kurierskimi: DPD, InPost, DHL, FedEx, GLS, Schenker i wieloma innymi. Integracja została zrealizowana w oparciu o aplikację Avocado Shipping [trzeba dodać link do strony później]. Autorskie rozwiązania firmy Graphcom umożliwiły także automatyzację rozliczeń przesyłek „za pobraniem”, co gwarantuje sprawne regulowanie opłat za przesyłki, zgodne z wystawionymi dokumentami handlowymi. Wystarczy wczytać do systemu Comarch ERP dokument dostarczony przez firmę kurierską, przedstawiony w formie zestawienia informacji o płatnościach „za pobraniem”, a operacje związane z rozliczeniem tych płatności przebiegną już bez potrzeby dalszej ingerencji. Automatyzacja współpracy z firmami kurierskimi oznacza zarówno eliminację błędów, wynikających z pomyłek przy powtarzalnych czynnościach, jak i szybszą realizację dostaw.

Zadbaj o dostępność asortymentu w kluczowych kanałach sprzedaży

Jeżeli w sklepie stacjonarnym lub internetowym brakuje towaru, sprawna realizacja sprzedaży jest niemożliwa, dlatego kluczowe jest zapewnienie dostępności produktów zarówno na codzień, jak i w momentach znacznego wzrostu zamówień. Analiza popytu na podstawie historii sprzedaży pozwala na oszacowanie wzrostu sprzedaży, spowodowanego wprowadzeniem dodatkowych usprawnień, zwiększających dostępność towarów. Z trudnością w dostępie do produktów zmagała się dotąd firma Puccini, której zależało na posiadaniu łatwego w obsłudze narzędzia zabezpieczającego przed brakiem zasobów potrzebnych do realizacji zamówień zatowarowania sklepów i klientów B2B. Problem został rozwiązany za sprawą uruchomienia systemu Comarch WMS, zintegrowanego z systemem Comarch ERP Altum. Puccini wprowadziło podział na dwa magazyny – salonów i B2B oraz dla e-commerce. Dzięki temu zamówienia ze sprzedaży internetowej są realizowane z osobnych zasobów, na bieżąco uzupełnianych tak, że możliwe jest zachowanie ciągłości sprzedaży w Internecie. Zapewnienie dostępności kluczowych towarów oznacza nie tylko większą elastyczność przedsiębiorstwa na dynamicznie zmieniającym się rynku, ale i realne korzyści finansowe ze zrealizowanej sprzedaży.

Korzyści, jakie dało wdrożenie systemu WMS przez firmę Graphcom w przedsiębiorstwie Puccini:

  • Zapewnienie sprzedawcom, będących w kontakcie z klientem, informacji o statusie realizacji zamówienia i w konsekwencji umożliwienie wysokiej jakości obsługi,
  • Zapewnienie szybkich dostaw,
  • Zapewnienie odpowiedniego standardu pakowania wysyłanych towarów,
  • Zapewnienie zgodności dostaw z zamówieniami,
  • Zapewnienie zgodnych z rzeczywistością stanów magazynowych,
  • Usprawnienie przyjęć i wydań towarów na magazynie,
  • Realizacja wymaganych prawnie inwentaryzacji magazynu w systemie,
  • Zarządzanie strukturą magazynu, dyspozycjami i procesami realizowanymi na magazynie,
  • Usprawnienie w obszarze wysyłek dzięki integracji z firmami kurierskimi,
  • Analiza danych magazynowych z wykorzystaniem raportów dostępnych w systemie,
  • Zarządzanie uprawnieniami magazynierów oraz ocena efektywności ich pracy,
  • Zarządzanie strukturą, dyspozycjami i procesami realizowanymi na magazynie,
  • Ograniczenie roli pracowników magazynowych dzięki zdefiniowanym procesom oraz informacjom zgromadzonym w systemie,
  • Analiza danych magazynowych z wykorzystaniem raportów dostępnych w systemie,
  • Możliwość obsłużenia rosnącej liczby dyspozycji przy tej samej liczbie pracowników magazynowych, dzięki lepszej organizacji pracy,
  • Usprawnienie logistyki, będącej sercem biznesu Omnichannel, dzięki automatyzacji procesów magazynowych, logistycznych, a także analitycznych.

 

Więcej o Comarch WMS

Uefektywnij e-sprzedaż w swojej firmie, stawiając na rozwiązanie Comarch WMS. Jeśli chciałbyś skonsultować z nami swoje potrzeby biznesowe, zadać pytanie czy rozwiać wątpliwości, zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami.

Kliknij abySzybki kontaktzadzwonić