E-commerce

Wybór właściwej platformy – rozwiązania dla B2B Comarch

W tym artykule dowiesz się o rozwiązaniach firmy Comarch, które pozwalają na realizację sprzedaży internetowej w modelu business-to-business. Poznasz ich najważniejsze funkcjonalności, unikalne cechy i główne różnice. Uruchomienie i obsługę platform e-commerce do sprzedaży B2B warto rozpatrywać w kontekście systemu informatycznego, z którym mają być połączone. Systemy ERP dla firm umożliwiają zarówno zarządzanie kluczowymi obszarami przedsiębiorstwa jak również efektywną obsługę sprzedaży w kanałach e-commerce. Jeśli zastanawiasz się jakie najlepsze rozwiązanie B2B Comarch dla sprzedaży w modelu B2B wybrać dla Twojego przedsiębiorstwa, ten artykuł jest dla Ciebie.

E-commerce dla firm produkcyjnych wspomagane rozwiązaniem B2B Comarch

Sprzedaż internetowa znacząco zyskała na znaczeniu, zwłaszcza w ostatnim roku. Wiele przedsiębiorstw zdążyło uruchomić rozwiązania dla obsługi sprzedaży e-commerce, jeszcze przed rozpoczęciem pandemii. W ich przypadku przychody z cyfrowych kanałów dystrybucji często są znaczącą pozycją, która potrafi dynamicznie rosnąć rok do roku. Dla wielu podmiotów, zwłaszcza o profilu produkcyjnym, decyzja o wdrożeniu platformy dla sprzedaży internetowej nie była do tej pory oczywista. Jednak ostatni rok przemodelował perspektyw na dotychczasowe modele współpracy w biznesie. Dla przedsiębiorstw poszukujących skutecznych narzędzi do obsługi sprzedaży internetowej, firma Graphcom zrealizowała porównanie dwóch rozwiązań od Comarch S.A. Platforma Comarch B2B oraz Comarch e-Sklep B2B to dedykowane narzędzia do obsługi internetowej sprzedaży w modelu business-to-business. Graphcom wdraża systemy ERP dla firm produkcyjnych i handlowych. Pomaga również uruchomić rozwiązania dedykowane dla sprzedaży e-commerce, zintegrowane z systemami Comarch ERP.

Czym różni się platforma otwarta od zamkniętej?

Podstawowo różnica pomiędzy rozwiązaniem Comarch e-Sklep B2B oraz Comarch B2B dotyczy sposobu udostępniania informacji o produktach. Pierwsza platforma umożliwia dostęp do oferty przedsiębiorstwa osobom niezalogowanym do serwisu, podczas gdy druga przeznaczona jest wyłącznie dla kontrahentów, którzy otrzymali specjalny dostęp do narzędzia. Zaletą otwartego dostępu do informacji handlowej firmy jest dodatkowa funkcja reklamowa. Kontrahenci mogą zapoznać się z Twoją ofertą, nawet jeśli wcześniej nie nawiązali bezpośredniej współpracy.

Ponieważ taka platforma jest ogólnodostępna w sieci, zyskujesz dostęp do narzędzi marketingowych oraz związanych z pozycjonowaniem strony (tzw. SEO). Możesz analizować dane o osobach odwiedzających Twoją domenę oraz to z jakich stron i serwisów przychodzą. Odwrotna sytuacja jest w przypadku platformy B2B Comarch, która dedykowana jest dla współpracy ze zweryfikowanymi kontrahentami. Rozwiązanie nie analizuje żadnego ruchu na stronie, jak również nie przekazuje informacji do zewnętrznych serwisów (takich jak wyszukiwarki, porównywarki cen itd.). W konsekwencji oznacza to, że to rozwiązanie może obsługiwać sprzedaż wyłącznie w modelu business-to-business, podczas gdy platforma Comarch e-Sklep B2B zarówno sprzedaż B2B oraz B2C.

Elastyczny interfejs dostoswany do Twoich potrzeb

W sprzedaży e-commerce doświadczenie użytkownika podczas procesu zakupowego jest kluczowe. Trend ten stopniowo przechodzi od serwisów obsługujących sprzedaż dla klientów detalicznych (B2C), do platform obsługujących sprzedaż B2B. W tych drugich akcent kładzie się przede wszystkim na ergonomię, automatyzację czynności oraz dostęp do kluczowych informacji, ułatwiających składanie zamówień przez kontrahentów. Wygląd platformy to nie tylko aspekty estetyczne, ale przede wszystkim użytkowe, przekładające się na właściwą komunikację i współpracę z partnerami biznesowymi. Oba rozwiązania od firmy Comarch umożliwiają dostosowanie ich wyglądu do indywidualnych wymagań Twojego przedsiębiorstwa. Rozwiązanie Comarch B2B w standardzie umożliwia użytkownikom modyfikację interfejsu obejmującą grafiki, kolorystykę oraz decyzję o udostępnianych kontrahentom zakładkach. Możliwe jest również dodatkowe zmodyfikowanie wyglądu platformy przez sprawdzonego partnera, firmę Graphcom. Takie rozwiązanie daje nam możliwość praktycznie dowolnej zmiany wyglądu platformy Comarch B2B, jak również jej rozbudowanie o kolejne funkcjonalności (np. dedykowany konfigurator wyrobów niestandardowych).

Z kolei Comarch e-Sklep B2B oferuje w standardzie dedykowany szablon. Pozwala użytkownikom posiadającym odpowiednią wiedzę programistyczną (z zakresu technologii takich jak HTML, CSS, JS, DotLiquid), na modyfikację kodu źródłowego strony. Wygląd możemy zmodyfikować również w specjalnie przygotowanym edytorze CSS, lub zlecić wykonanie spersonalizowanego szablonu na indywidualnego zamówienie. Oba rozwiązania firmy Comarch wspierają technologię RWD (Responsie Web Design) i mogą być wyświetlanie na urządzeniach o różnych rozdzielczościach ekranów. Obie platformy wspierają systemy ERP dla firm, takie jak Comarch ERP XL oraz Comarch ERP Altum. Dodatkowo Comarch e-Sklep B2B współpracuje z systemami Comarch ERP Enterprise, Comarch ERP Optima oraz Comarch ERP XT.

Automatyzacja sprzedaży dla wyrobów niestandardowych

Dla rozwiązań Comarch B2B oraz Comarch e-Sklep B2B możliwe jest uruchomienie tzw. konfiguratora produktu. Jest to narzędzie, które pozwala na zdefiniowanie parametrów wyrobu gotowego przez kontrahenta i w rezultacie złożenie odpowiedniego zamówienia. Szczególne zastosowanie znajduje w przypadku firm produkcyjnych, które mają w swojej ofercie produkty wytwarzane na indywidualne zamówienia klientów.


Platforma Comarch B2B domyślnie nie wspiera funkcjonalności konfiguratora, natomiast rozwiązanie takie może być dodatkowo uruchomione przez partnera Comarch, firmę Graphcom. Dla Comarch e-Sklep B2B od połowy roku 2020 dostępny jest dedykowany konfigurator, wymagający odpowiedniej implementacji na etapie wdrożenia. Zaletą uruchomienia konfiguratora produktu jest usprawnienie procesu sprzedaży dla wyrobów niestandardowych. Dzięki wykorzystaniu konfiguratora parametry wyrobu definiowane są przez kontrahenta. Do działu sprzedaży trafia wtedy już gotowe zamówienie, które może być dalej obsługiwane w systemie ERP. Pozwala to w znacznym stopniu zautomatyzować składanie zamówień dla wyrobów niestandardowych a w rezultacie na obsługę znacznie większej liczby zamówień w Twojej firmie.

Wydajność platformy B2B Comarch

Dla wielu przedsiębiorstw prowadzących sprzedaż w modelu B2B, istotna jest aktualność danych asortymentowych, prezentowanych na platformie e-commerce. Wymóg dotyczący dokładności prezentowanych informacji wynikać może wprost ze skali prowadzonej działalności oraz warunków handlowych, ustalonych z odbiorcami (np. maksymalny czas dostawy). Twój kontrahent może oczekiwać, iż dane prezentowane podczas składania zamówienia są aktualne (np. dostępność, cena, ilość, lub czas realizacji). Ponieważ platforma Comarch B2B działa bezpośrednio na bazie danych systemu Comarch ERP, prezentowane w niej informacje, zawsze odwzorowują stan rzeczywisty. Inaczej rozwiązano kwestię zarządzania danymi w przypadku platformy Comarch e-Sklep B2B. Rozwiązanie Comarch e-Sklep B2B posiada odrębną bazę danych, aktualizowaną cykicznie w procesie synchronizacji. Takie podejście doskonale sprawdza się w sprzedaży detalicznej (B2C), może być jednak niewystarczające w przypadku sprzedaży B2B.

Jeśli chcesz mieć pewność, że twoja platforma e-commerce pracuje w oparciu o aktualne dane, pochodzące bezpośrednio z systemu Comarch ERP, właściwym wyborem jest rozwiązanie Comarch B2B. Platforma Comarch B2B oferuje ponadto obsługę znacznie większej liczby promocji oraz warunków handlowych, obsługiwanych przez systemy Comarch ERP i możem to być dodatkowy argument za wyborem tego narzędzia. Porównując dostępne na rynku systemy ERP, warto uwzględnić jakie oferują rozwiązania dla obsługi sprzedaży internetowej. Jeśli szukasz narzędzi, które pozwolą Twojej firmie uruchomić sprzedaż w kanałach e-commerce, skontaktuj się z firmą Graphcom, a pomożemy w dobraniu właściwej platformy.

Uefektywnij sprzedaż B2B dzięki udogodnieniom, jakie oferują rozwiązania firmy Graphcom. Jeśli chciałbyś skonsultować z nami swoje potrzeby biznesowe, zadać pytanie czy rozwiać wątpliwości, zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami.

Kliknij abySzybki kontaktzadzwonić