SIECI HANDLOWE

Zarządzanie siecią handlową na przykładzie spółki Puccini

Showroom Puccini

Zapraszamy do lektury kolejnego artykułu na temat wdrożenia produktów Comarch w firmie Puccini. Dotychczas zaprezentowaliśmy korzyści z integracji kilku niezależnych programów w jeden system Comarch ERP Altum oraz przedstawiliśmy dodatkowe usprawnienia tego rozwiązania. Największym atutem dla klienta okazała się natomiast możliwość swobodnego przełączania aplikacji Comarch Retail POS pomiędzy trybem online i offline. Dzięki temu firma nie traci potencjalnej sprzedaży, nawet w sytuacji chwilowej przerwy w dostawie Internetu. To jednak nie koniec korzyści. Aplikacja ta znacznie ułatwia zarządzanie siecią handlową, a dokładnie prowadzenie sprzedaży Omnichannel.

Zarządzanie siecią handlową – e-commerce na najwyższym poziomie

Centralne Zarządzanie ideą Omnichannel istotnie łączy się z rozwojem sprzedaży e-commerce. Puccini postawiło sobie za cel konsekwentny rozwój tego obszaru, zarówno na rynku polskim, jak i ukraińskim. Najlepszym potwierdzeniem wsparcia jakie Comarch ERP Altum stanowi dla sprzedaży online niech będą dane liczbowe dotyczące ilości zamówień dokonywanych tą drogą. Rok po wdrożeniu systemu liczba zamówień wzrosła w skali miesiąca niemal trzykrotnie.

Automatyzacja i optymalizacja obsługi zamówień

Kiedyś obsługa procesu przygotowania wysyłek była dosyć uciążliwa, a dodatkowo istniało ryzyko umieszczenia paragonu w niewłaściwej walizce, co przy kilku tysiącach paczek było prawie nieuniknione. Dzisiaj obsługa opłaconego zamówienia odbywa się automatycznie. Dział e-commerce w ogóle nie musi go procedować. Potwierdzone zamówienie od razu trafia do magazynu. Paragony nie są już fiskalizowane. Wystarczy zgoda klienta i potwierdzenie uiszczenia opłaty. Tym samym, Puccini wyeliminowało błędy i przyspieszyło pracę na magazynie.

Automatyzacja pracy i wzrost sprzedaży

Ze względu na niemal trzykrotny wzrost ilości zamówień (w grudniu nawet 8-krotnie więcej), zatrudnienie w Puccini wzrosło z 4 do 7 osób. Jest to więc wzrost mniejszy niż można by się było spodziewać. Warto wspomnieć, że narzędzia do automatyzacji operacji magazynowych oraz handlowych są u naszego klienta na bieżąco rozwijane. Pracujemy właśnie nad praktycznym rozwiązaniem, jakim jest automat do elektronicznej wysyłki dokumentów. Narzędzie „zbiera” potrzebne dane z systemu Comarch ERP Altum i w oparciu o nie tworzy dokument, np. potwierdzenie zamówienia czy faktury sprzedaży. Narzędzie samo generuje maila z odpowiednią treścią i wysyła go do klienta wraz z załączonym dokumentem. Wysyłka nie wymaga ingerencji człowieka.

Optymalizacja procesów magazynowych

Dobrze zaplanowana logistyka działań podejmowanych w firmie to serce biznesu Omnichannel. Przed wdrożeniem systemu Comarch ERP Altum pracownicy nie mieli dostępu do kodów kreskowych dla towarów co utrudniało im codzienną ewidencję działań na magazynie. To skutkowało z kolei zwiększonym ryzykiem błędów i okazjonalnym „szukaniem” zagubionych towarów. Prace ewidencyjne były wykonywane ręcznie co utrudniało współpracę z kurierami. Obecnie na magazynie znajdują się kolektory, które umożliwiają płynne zarządzanie położeniem towarów i przyspieszają dzięki temu obsługę zamówień, a także sprzyjają kontroli jakości przygotowania wysyłek. Magazynierzy realizują zamówienia skanując kody na towarach i pakując dany towar do paczek. Kolektor wskazuje lokalizację produktu (po zeskanowaniu dokumentu ZK  lub WZ). To znaczne przyspieszenie dotychczasowej pracy. Co ważne, każdy dokument zapewnia możliwość podglądu działań na każdym etapie realizacji zamówienia. Dzięki temu możliwy jest skuteczny monitoring jakości pracy magazynierów. Aktualna sytuacja na magazynie sprawia, że przy tym samym poziomie zatrudnienia, możliwa jest obsługa większej ilości zamówień.

Wejście na rynek zagraniczny

Firma Puccini postawiła na strategiczną i bezpieczną ekspansję na rynki zagraniczne. W pierwszym kroku skupiła się na współpracy z lokalnymi dystrybutorami. Następnie uruchomiła kanał e-commerce na rynku zagranicznym, celem weryfikacji potencjału. Jeśli wszystko przebiegnie pomyślnie naturalnym krokiem rozwojowym będzie wprowadzenie sklepów stacjonarnych w innych krajach.

Zarządzanie siecią Handlową – dlaczego Omnichannel się opłaca?

Wdrożenie idei Omnichannel z Comarch ERP Altum przełożyło się w Puccini przede wszystkim na korzyści wizerunkowe i kadrowe, a także pośrednio finansowe. Rozwiązania organizacyjno-informatyczne sprawiają, że ta sama ilość pracowników w centrali jest w stanie obsłużyć większą sprzedaż, dzięki wydajnej logistyce i sprawnemu przepływowi informacji. Z kolei szybka i sprawna obsługa, indywidualne podejście do klienta, a także atrakcyjne oferty rabatowe sprawiają, że marka Puccini  dodatkowo zyskuje w oczach klientów.

Chciałbyś otrzymać pełną prezentację na temat wdrożenia u tego klienta? A może chcesz dowiedzieć się czy i w jaki sposób idea Omnichannel może sprawdzić się w Twojej firmie? Zapraszamy do kontaktu.

Kliknij abySzybki kontaktzadzwonić