Branża lakierów hybrydów i system ERP dla e-commerce i retail
Jednym z istotnych klientów firmy Graphcom jest znane i cenione polskie przedsiębiorstwo z branży kosmetycznej. Firma ta działa sprawnie w sektorze e-commerce oraz retail i jest obecna na międzynarodowych rynkach. Są to m.in. kraje takie jak Niemcy, Rosja, Hiszpania czy Francja. Istotnym czynnikiem sukcesu rynkowego jest wybór odpowiedniego narzędzia informatycznego. Spółka wybrała system ERP dla e-commerce i retail od Comarch oraz połączone z nim rozwiązania integracyjne. Do rozwoju i nadzorowania prawidłowego funkcjonowania narzędzia została zaangażowana firma Graphcom, wieloletni partner Comarch, który realizuje wdrożenia systemów ERP od Comarch, wspomagających sprzedaż internetową.
Integracja wielu kanałów dystrybucji w firmie
Firma posiada kilka marek i dla każdej z nich osobno prowadzi sprzedaż w sklepach online. Co więcej, produkty przedsiębiorstwa znajdują się na bardzo popularnej platformie transakcyjnej. W celu zapewnienia zgodności informacji oraz sprawnej pracy, stworzono specjalne narzędzia, mające na celu zintegrowanie platform sprzedażowych z systemem Comarch ERP. Dzięki integratorowi przetwarzane są zamówienia pochodzące ze sklepów internetowych marek, jak i złożone za pośrednictwem znanej platformy marketplace. Konsultanci firmy Graphcom stworzyli specjalne narzędzie, pozwalające na komunikację z wieloma platformami sprzedażowymi w tym samym czasie. W ten sposób można łatwo zarządzać całą ofertą i wszystkimi zamówieniami z pomocą jednego systemu, czyli Comarch ERP.
Proste i skuteczne zarządzanie asortymentem
System ERP dla firm od Comarch, służy między innymi do tego, aby sprawnie zarządzać kartotekami i cennikami towarów. Integrator pozwala aktualizować dane na stronach sklepów internetowych oraz w serwisie marketplace. Dzięki temu współpraca Comarch ERP z Allegro może się odbywać w zautomatyzowany sposób i na każdej platformie transakcyjnej wyświetlana jest aktualna oferta. W przypadku, gdy cena produktu zmieni się w ERP, idą za tym odpowiednie zmiany w docelowych systemach sprzedażowych. Kiedy pojawi się zamówienie i jego realizacja znajdzie się na etapie organizacji wysyłki towaru, integrator umożliwia sprawny przekaz informacji do obsługiwanych platform sprzedażowych na temat wystawionego numeru listu przewozowego.
W ten sposób klient może śledzić proces wysyłania i dostawy przesyłki. Korzystając z integratora, można także usprawnić zarządzanie asortymentem. Jest tak ponieważ aktualizowanie danych w jednym systemie jest dużo efektywniejsze, niż przeprowadzanie tej samej operacji w kilku miejscach. W ten sposób oszczędza się czas pracowników i minimalizuje ryzyko pomyłki, ponieważ ręczna weryfikacja kodu EAN czy cen towarów w systemie na tych platformach sprzedażowych nie jest konieczna. Co więcej, integrator usprawnia zarządzanie promocjami oferowanymi przez przedsiębiorstwo (np. gdy koszyk klienta osiągnie odpowiednią wartość, klient otrzyma darmowy produkt).
Sprawna obsługa zamówień i wysyłek
Według producenta lakierów hybrydowych budowa silnej marki to długotrwały i wymagający proces, natomiast zaufanie klienta można szybko stracić. Dzięki systemowi Comarch ERP i narzędziom Graphcom firma może szybko i sprawnie obsługiwać zamówienia klientów. Na początku towary są kompletowane w aplikacji wysyłkowej. Potem następuje ponowna weryfikacja kompletacji zamówienia oraz pakowanie towarów. Na koniec generuje się list przewozowy, dzięki wykorzystaniu dedykowanej aplikacji zintegrowanej z Comarch ERP. Za pomocą aplikacji przedsiębiorstwo komunikuje się z firmą kurierską. Przesyła się informacę o gotowości danej przesyłki do dostarczenia, do konkretnego odbiorcy i pod konkretny adres. Wygenerowany numer listu przewozowego przesyłki jest wysyłany do odpowiedniej platformy sprzedażowej a organizacja wysyłki z magazynu kończy się przekazaniem kurierowi gotowej paczki, oklejonej etykietą logistyczną.
Konsultanci Graphcom stworzyli też specjalne rozwiązanie, które umożliwia automatyczne rozliczanie opłat za przesyłki „za pobraniem” z właściwymi dokumentami handlowymi. Dane są dostarczane przez firmę kurierską w określonym formacie. Zawierają one informacje o pobranych kwotach. Zestawienie posiada ponadto informacje o numerze listu przewozowego, którego dotyczyło pobranie. Kiedy lista zostaje wczytana w systemie ERP, operacje dotyczące rozliczeń są realizowane automatycznie. Przedsiębiorstwo zyskuje w ten sposób kontrolę nad tym, czy firma kurierska rozliczyła się ze wszystkich pobrań, oraz których transakcji sprzedaży nie rozliczono jeszcze finansowo. System ERP dla e-commerce i retail od Comarch potrafi intuicyjnie zaprezentować historię wszystkich etapów realizacji zamówienia, którą w dowolnej chwili można prześledzić.
Współpraca z operatorami płatności
Za większość transakcji detalicznych klienci płacą metodą elektroniczną. Przy ogromnej ilości zamówień dziennie manualne obsłużenie tych transakcji jest praktycznie niemożliwe, dlatego lepiej jest rozliczać zapłaty automatycznie. Aby ten proces mógł być przeprowadzany sprawnie, producent lakierów hybrydowych korzysta z usług popularnego operatora płatności, z którym system Comarch ERP i sklep internetowy są zintegrowane. Sklep internetowy przesyła do systemu ERP informację o zamówieniu i sfinalizowaniu lub niesfinalizowaniu płatności. Jeśli zamówienia opłaca się elektronicznie (a nie w inny sposób, jak np. „za pobraniem”), dalej realizuje się jedynie te, przy których operator płatności potwierdzi udane zakończenie płatności.
Opłacone za pośrednictwem operatora płatności zamówienie przesyła się do systemu ERP. Ten, automatycznie wystawi transakcję sprzedaży, to w ERP ma ona status nierozliczonej. Po pewnym czasie operator płatności przeleje producentowi lakierów hybrydowych zbiorczą płatność. Prześle też elektroniczny wykaz wskazujący, za które transakcje sprzedaży zapłacił. Specjalny automat, porówna wykaz z nierozliczonymi transakcjami sprzedaży w systemie ERP i opierając się na unikalnym numerze zamówienia, rozlicza transakcję.. Automat parujący płatności może współpracować z różnymi operatorami płatności (np. PayU, PayPal, Przelewy24, Blue Media).
System ERP dla e-commerce i retail jako czynnik rozwoju firmy kosmetycznej
Sprzedaż w kanale e-commerce może być efektywnie realizowana, jeśli wszystkie etapy procesu obsługi zamówienia są przeprowadzone prawidłowo. System ERP dla e-commerce i retail od Comarch oraz dedykowane narzędzia firmy Graphcom pozwalają na obsługę wielokanałowej sprzedaży oraz zarządzanie markami i produktami za pomocą jednego systemu informatycznego. Procesy dostawy towarów przeprowadza się automatycznie i szybko. Zarządzanie ofertami i promocjami jest łatwiejsze, a sprawnie obsłużony klient jest zadowolony ze współpracy.
Jakie korzyści można osiągnąć dzięki wdrożeniu narzędzi integrujących system ERP dla e-commerce i retail, dostarczonym przez Graphcom?
- Wszystkimi produktami marki, ofertowanymi na wielu platformach internetowych, można zarządzać z poziomu jednego systemu ERP. Znacznie redukuje to nakład pracy i zmniejsza prawdopodobieństwo pomyłki.
- Dedykowane rozwiązania integracyjne umożliwiają bezpieczne połączenie Comarch ERP z wieloma platformami sprzedażowymi.
- Połączenie informacji magazynowych i wysyłkowych w jednym systemie znacznie ułatwia zapewnienie zgodności dostaw z zamówieniami klientów.
- Klienci mają dostęp do aktualnych informacji o zamówieniach, przez co dużo łatwiej zapewnić wysoką jakość obsługi klienta.
- Integracja z firmami kurierskimi redukuje czas niezbędny na organizację wysyłki z magazynu do klientów.
- Integracja z operatorami płatności zapewnia sprawną obsługę płatności poprzez zmniejszenie prawdopodobieństwa pomyłki i obniżenie nakładu pracy personelu na przetwarzanie transakcji.
Uefektywnij e-sprzedaż w swojej firmie dzięki udogodnieniom, jakie oferują rozwiązania firmy Graphcom. Jeśli chciałbyś skonsultować z nami swoje potrzeby biznesowe, zadać pytanie czy rozwiać wątpliwości, zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami.