SIECI HANDLOWE

Sprzedaż wielokanałowa na przykładzie marki Puccini

Efektywna sprzedaż to dzisiaj umiejętne łączenie różnych kanałów, przez które klient może zetknąć się z marką. Sam sklep stacjonarny to za mało. Detaliści coraz bardziej stawiają na wdrażanie strategii Omnichannel, której podstawą jest sprzedaż wielokanałowa. Szczególny potencjał upatrywany jest tu w sklepach internetowych oraz aplikacjach mobilnych. W gronie naszych klientów retailowych znajduje się Puccini, znana marka, która postawiła na centralne zarzadzanie ideą Omnichannel. Poniżej o korzyściach tego przedsięwzięcia.

Puccini – sprzedaż wielokanałowa i handel detaliczny

Firma Puccini istnieje na rynku od 1996 roku. Z małego rodzinnego biznesu stopniowo przeobrażała się w coraz większe przedsiębiorstwo. W 2004 roku w Dobrej koło Szczecina powstał nowoczesny kompleks liczący 3,5 tys. m² powierzchni, w którym zaaranżowano biuro projektowe, wzorcownię i bazę logistyczno-handlową.  Kolejne lata działalności przyniosły dynamiczny wzrost sprzedaży, zarówno detalicznej, jak i hurtowej. Milowym krokiem w rozwoju było otwarcie pierwszego salonu sprzedaży detalicznej. W 2017 roku w Skarbimierzycach (woj. zachodnio-pomorskie) powstała nowa inwestycja Puccini, której wartość wyceniana jest na około 16 milionów złotych. To tutaj znajduje się dzisiaj serce firmy: magazyn z 2 antresolami i trzykondygnacyjny biurowiec wraz z biurem projektowym, wzorcownią, showroomem czy studio fotograficznym. Całkowita powierzchnia inwestycji sięga 11,5 tys. m². Sprzedaż produktów Puccini prowadzona jest zarówno w kraju, jak i za granicą. W Polsce firma posiada obecnie 28 salonów stacjonarnych.

Główne cele – usprawniony system logistyczny i efektywniejsze zarządzanie łańcuchem dostaw

Spółka Puccini postawiła przed sobą i firmą wdrożeniową kilka kluczowych celów, wśród których można wymienić:

  • Zintegrowanie działań i poprawa komunikacji między działami oraz salonami sprzedaży.
  • Zapewnienie ciągłości sprzedaży, w tym możliwość pracy w trybie offline.
  • Wsparcie dla rozwoju sprzedaży dzięki integracji sklepu internetowego z Comarch ERP Altum oraz sprzedaży online za granicą.
  • Usprawnienie logistyki (serce biznesu Omnichannel).
  • Sprawniejsza obsługa zamówień z e-commerce.

Wdrożenie powyższego pozwoliło Puccini osiągnąć korzyści związane z bezpieczeństwem, oszczędnością czasu, a także pośrednio z finansami.

Sprawna sprzedaż wielokanałowa z Comarch ERP Altum

Sprzedaż wielokanałowa zarządzana jednym systemem

Integracja 4 niezależnych systemów w jeden system Comarch ERP Altum zapewniła znacznie szybszą i bezpieczniejszą architekturę informatyczną, a także usprawniła komunikację wewnątrz firmy, zwłaszcza pomiędzy centralą, a salonami sprzedaży. Obecnie każdy salon ma podgląd na asortyment dostępny w pozostałych punktach, co sprzyja generowaniu większej sprzedaży dla marki. Wyeliminowano również konieczność ręcznego przepisywania dokumentów. Pozwoliło to zaoszczędzić czas, a także odciążyć personel. Dzisiaj uporządkowane dane znajdują się w jednym systemie, co przyspiesza pracę i obniża ryzyko pomyłki. System zapewnił też skuteczne i miarodajne raportowanie.

Raportowanie za pośrednictwem modułu analitycznego Comarch Altum Business Intelligence jest bardziej intuicyjne i zapewnia szerszy zakres analiz, niż w poprzednim systemie.

Artur Rydzewski, Członek Zarządu Puccini

 

Raportowanie sprzedaży może odbywać się według różnorodnych kryteriów, na przykład według grup asortymentowych, według salonów czy stanów magazynowych. Kilkadziesiąt automatycznych subskrypcji dodatkowo zwiększa szansę na podjęcia trafnej decyzji.

Obsługa kasy fiskalnej w trybie offline

Za sprawą aplikacji Comarch Retail POS sprzedaż produktów Puccini jest możliwa nawet w sytuacji chwilowej przerwy w dostawie Internetu. Z punktu widzenia naszego klienta jest to największa spośród korzyści, jakie przyniosło wdrożenie produktów Comarch. Do tej pory w chwili utrudnionego dostępu do sieci internetowej, sprzedaż była niemożliwa aż do uruchomienia kasy awaryjnej. Proces drukowania pojedynczego paragonu trwał wtedy ok. 30 s., co przy średnio kilkuset zamówieniach dziennie pochłaniało wiele czasu. Klient musiał dłużej czekać, co nie wpływało korzystnie na wizerunek Puccini. Przestoje czasowe przyczyniały się do utraty potencjalnej sprzedaży. Dzisiaj, za sprawą intuicyjnego interfejsu Comarch Retail POS, praca w systemie, np. składanie zamówienia, przebiega dwukrotnie szybciej. Jest to szansa na obsługę większej ilości klientów, a tym samym na wyższą sprzedaż.

Zdecydowaliśmy się na Comarch ERP Altum, ponieważ był to jedyny znany nam system dający możliwość pracy w trybie offline, a na tym szczególnie nam zależało. Ważnym argumentem był też sprawdzony, duży dostawca, jakim jest Comarch.

Artur Rydzewski, Członek Zarządu Puccini

Intuicyjna obsługa reklamacji i gwarancja odpowiedniego zatowarowania

Obecność rozbudowanego panelu reklamacyjnego zapewnia efektywną obsługę procesu zwrotu. System „podpowiada” kiedy dana reklamacja powinna być rozpatrzona czy z jakim typem wady produktu mamy do czynienia. Informacja o rozpatrzonej reklamacji jest przekazywana klientowi za pośrednictwem powiadomienia SMS-owego. Co więcej, Comarch ERP Altum  z wyprzedzeniem informuje o ostatnich sztukach w sklepie, dzięki czemu towary szybkorotujące można uzupełniać na bieżąco (replenishment).

Co jeszcze potrafi Comarch ERP Altum?

To tylko fragment efektów przedsięwzięcia wdrożeniowego. Pozostałe korzyści, w tym związane ze sprzedażą online za granicą czy z usprawnieniem logistyki magazynowej, opiszemy już niebawem, w kolejnym artykule. Chcesz wiedzieć więcej już teraz? Zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami. Na życzenie możesz też bezpłatnie otrzymać prezentację naszych rozwiązań wdrożeniowych.

Kliknij abySzybki kontaktzadzwonić