Optima dla biur rachunkowych

Zachowaj obecnych klientów, przyciągnij nowych i zwiększ konkurencyjność swojego biura rachunkowego dzięki Comarch ERP Optima 

Obawiasz się, że Twój system ERP nie wspiera dostatecznie Twojego biura rachunkowego? Program Comarch ERP Optima to system ERP zaprojektowany dla biur rachunkowych – ułatwia automatyzację procesów, integrację z systemami klientów i gwarantuje zgodność z obowiązującymi przepisami.

Czy podobne wyzwania blokują rozwój również Twojego biura rachunkowego?

Ciągłe zmiany prawno – podatkowe wymagają regularnego aktualizowania oprogramowania, uzupełniania wiedzy i dostosowywania procedur, co może być czasochłonne i kosztowne.

Bieżąca wymiana dokumentów między systemem biura i systemem klienta nie jest dobrze zautomatyzowana. W efekcie biuro rachunkowe ma sporo manualnej pracy przy wprowadzaniu i opisywaniu dokumentów.

Wzrost liczby biur rachunkowych i dostępność usług online zwiększa konkurencję i presję cenową. Jak poradzić sobie z przejmowaniem klientów po innych biurach w taki sposób, by usługa nie była zbyt kosztowna?

Ryzyko cyberataków i utraty danych jest wysokie,  zwłaszcza że biura przechowują wrażliwe informacje finansowe swoich klientów. Jak zabezpieczyć dane i reputację biura, które w razie wycieku danych trudno będzie odbudować? 

Brak automatyzacji pracy, prowadzący do nadmiernego obciążenia może utrudnić biurom rachunkowym  zatrzymanie wartościowych pracowników. Znalezienie i zatrzymanie wykwalifikowanych pracowników może też być wyzwaniem, jeżeli nie zaoferujesz narzędzi do pracy zdalnej.

Klienci oczekują, że biuro udostępni im szczegółowe informacje zarządcze / księgowe (raporty rentowności przedsiębiorstwa, obroty, zapisy na kontach, stan zobowiązań/należności). Jak to zrobić w sposób łatwy, zautomatyzowany wygodny dla Ciebie i klienta?

Brak stabilizacji w gospodarce może wpływać na zdolności płatnicze Twoich klientów. Żeby utrzymać rentowność biura, możesz potrzebować rozwiązań automatyzujących i wspierających windykację należności od klientów, którzy mają problemy z regularnymi płatnościami.

Jeśli powyższe problemy brzmią znajomo i szukasz sposobu na ich rozwiązanie, to zapoznaj się możliwościami naszego rozwiązania, Comarch ERP Optima w wersji dla biur rachunkowych.

Comarch ERP Optima dla biur rachunkowych

a

Zwiększ jakość usług, odciąż pracowników i zatrzymaj najlepszych klientów, dzięki automatyzacji procesów księgowych

Bieżąca wymiana dokumentów z systemami klientów jest w Twoim biurze problemem? Z programem Comarch ERP Optima zautomatyzujesz ten proces, eliminując ręczne wprowadzanie i opisywanie dokumentów.

Czytaj więcej ↓

Nasze rozwiązanie zapewnia płynną integrację z systemami klientów, pracujących na systemach Comarch ERP Optima, Comarch ERP XT, Comarch Moje BR. Zobacz, jak te systemy świetnie współgrają, obniżając koszty i automatyzując pracę pomiędzy klientem, a biurem.  

 

Jeżeli Twój klient nie posiada Comarch ERP Optima, podpowiedź mu zmianę oprogramowania: Kalkulator wdrożenia

 

Potrafimy również zapewnić automatyczne pobieranie i przetwarzanie dokumentów pochodzących z Fakturownia, Saldeo, Symfonia, Subiekt oraz platform e-commerce, takich jak BaseLinker, czy systemów operatorów płatniczych, kurierów i banków.  

Wybierając Comarch ERP Optima, zabezpieczasz biuro przed odpływem klientów do konkurencji. Dlaczego? Coraz więcej klientów korzysta z tego systemu ERP między innymi dlatego, że w zautomatyzowany sposób przesyła on dane do systemu Comarch ERP Optima biura rachunkowego.

Czytaj więcej ↓

Nasze zaawansowane narzędzia i wsparcie techniczne gwarantują płynną migrację i minimalizację nakładu pracy związanego z wdrożeniem systemu w Twoim biurze. W ten sposób biuro jest w stanie zapewnić usługę księgową wysokiej jakości przy zachowaniu niskich kosztów własnych. 

Przejęcie nowego klienta pracującego na innym systemie ERP może być trudne. Comarch ERP Optima oferuje narzędzia do łatwej migracji sald księgowych i danych kadrowo-płacowych z innego biura rachunkowego.

Czytaj więcej ↓

Teraz szybko rozpoczniesz obsługę nowego klienta bez zbędnych opóźnień i problemów.  

 

Biura rachunkowe doceniają możliwości importu faktur i kontrahentów m.in. z plików JPK oraz danych kadrowych z odpowiednio przygotowanych arkuszy Excel. Przydatny jest również import wyciągów bankowych poprzez Webservice lub z plików oraz pobieranie zwolnień z PUE ZUS.  

Comarch ERP Optima umożliwia śledzenie czasu pracy i kosztów związanych z obsługą każdego klienta, co pozwala na optymalizację procesów i utrzymanie rentowności.

Czytaj więcej ↓

Precyzyjne raportowanie nakładu pracy na poszczególnych klientów i bieżąca ocena rentowności to klucz do sukcesu. Narzędzia analityczne w Comarch Optima przygotują dla Ciebie raport zarejestrowanych dokumentów, który pozwoli zweryfikować, czy klienci nie przekraczają ustalonych limitów i uwzględnić te informacje w procesie odpowiedniego fakturowania usług.  

Kienci oczekują, że udostępnisz im szczegółowe raporty rentowności, obroty, zapisy na kontach i stan zobowiązań/należności? Comarch ERP Optima umożliwia łatwe generowanie tych raportów i udostępnianie ich klientom w czasie rzeczywistym.

Czytaj więcej ↓

Przy zastosowaniu odpowiednich schematów księgowych, które uwzględniają opis analityczny dokumentów zrobiony przez klientów (za pomocą kategorii, które sam przenoszą się z ich systemów Comarch ERP), powstają zapisy na kontach analitycznych mogą tworzyć się automatycznie, dzięki czemu w łatwy sposób uzyskasz dane niezbędne do przygotowania zaawansowanych raportów. W ten sposób możesz spełniać oczekiwania klientów i zapewniać im wartościowe informacje zarządcze.  

Seryjne naliczanie deklaracji dla wszystkich klientów? Wysyłka deklaracji bezpośrednio do ZUS bez korzystania z Płatnika? Tak, w Comarch ERP Optima to możliwe.

Czytaj więcej ↓

Ten system ERP pozwala na automatyczne przetwarzanie dokumentów pracowniczych dzięki systemom samoobsługi pracowniczej Comarch HRM i Comarch TNA, co znacząco zmniejsza ilość pracy manualnej i pozwala na oferowanie bardziej konkurencyjnych usług.  

Obsługujesz klientów z branży e-commerce? Teraz możesz skutecznie zarządzać transakcjami i płatnościami, zapewniając swoim klientom bezproblemową obsługę.

Czytaj więcej ↓

Comarch ERP Optima oferuje zaawansowane rozwiązania do integracji z platformami e-commerce, takimi jak BaseLinker oraz automatyzacji rozliczeń z operatorami płatności internetowych i kurierami: Dowiedz się więcej 

Comarch ERP Optima dla biur rachunkowych
Comarch ERP Optima umożliwia śledzenie czasu pracy i kosztów związanych z obsługą każdego klienta, co pozwala na optymalizację procesów i utrzymanie rentowności.

Czytaj więcej ↓

Precyzyjne raportowanie nakładu pracy na poszczególnych klientów i bieżąca ocena rentowności to klucz do sukcesu. Narzędzia analityczne w Comarch Optima przygotują dla Ciebie raport zarejestrowanych dokumentów, który pozwoli zweryfikować, czy klienci nie przekraczają ustalonych limitów i uwzględnić te informacje w procesie odpowiedniego fakturowania usług.  

Nie jesteś pewien, czy Comarch ERP Optima sprawdzi się w Twoim Biurze Rachunkowym?

Porozmawiaj z naszym specjalistą, podziel się problemami, które chciałbyś rozwiązać i upewnij się, które funkcjonalności będą najlepiej wspierać rozwój Twojej firmy.

Comarch ERP Optima dla Biur Rachunkowych - najważniejsze moduły

Moduły księgowe w systemie Comarch ERP Optima umożliwiają wszechstronną ewidencję VAT. Możesz dodawać lub importować dane księgowe oraz dokumenty do rejestru VAT, sprawdzać statusy VAT podatników, a także tworzyć i wysyłać deklaracje VAT – wszystko to w prosty i intuicyjny sposób.

Poznaj więcej możliwości ↓

Poznaj wybrane funkcjonalności Rejestrów VAT w Comarch ERP Optima:  

  1. prowadzenie pełnej ewidencji VAT,  
  2. sporządzenie deklaracji VAT,  
  3. weryfikacja numerów rachunków bankowych w wykazie podatników VAT,  
  4. tworzenie i wysyłanie plików JPK_V7 (zobacz film) oraz JPK,  
  5. obsługa procedury VAT-OSS wraz z możliwością sporządzenia i wysyłki deklaracji VIU-DO. 
Moduł umożliwia prowadzenie podstawowych ewidencji księgowych, takich jak rejestr VAT, zapis księgi przychodów i rozchodów, jak i ewidencji pomocniczych, w tym ewidencji wynagrodzeń czy spisu z natury. Pozwala też na sporządzanie deklaracji VAT i złożenie ich w formie elektronicznej deklaracji podatkowej.

Poznaj więcej możliwości ↓

Współpraca z innymi modułami Comarch ERP Optima umożliwia automatyczną ewidencję ryczałtową czy dekretację dokumentów w księdze podatkowej. Poznaj możliwości modułu Księga Podatkowa:  

  1. prowadzenie ewidencji wynagrodzeń,  
  2. rozliczenie ewidencji przebiegu pojazdu,  
  3. dodanie spisu z natury,  
  4. wprowadzenie wielu działalności właściciela do wyliczenia podatku dochodowego (zobacz film),  
  5. prowadzenie firmy wielozakładowej,  
  6. automatyzację księgowania dokumentów do KPiR,  
  7. naliczanie zaliczek na podatek dochodowy PIT-36, PIT-36L, PIT-28,  
  8. zastosowanie ulgi na złe długi w podatku dochodowym,  
  9. obliczanie i elektroniczne wysyłanie deklaracji rocznych PIT-36, PIT-36L, PIT-28, PIT-37.  
Comarch ERP Optima z modułem Księga Handlowa oraz aplikacje zintegrowane (np. Comarch e-Sprawozdania) umożliwią prowadzenie pełnej księgowości zgodnie z ustawą o rachunkowości.

Poznaj więcej możliwości ↓

Możliwości modułowi Księga Handlowa:  

  1. stworzysz wielopoziomowy plan kont oraz wykorzystasz funkcję grup kont,  
  2. wygenerujesz zestawienia obrotów i sald za dowolny okres,  
  3. zautomatyzujesz procesy związane z przenoszeniem e-faktur,  
  4. stworzysz zestawienia księgowe (bilans firmy, rachunek zysków i strat, i wiele więcej),  
  5. stworzysz okresy obrachunkowe,  
  6. zastosowanie ulgi na złe długi w podatku dochodowym,  
  7. naliczanie zaliczek na podatek dochodowy PIT-36, PIT-36L, PIT-28, a także obliczanie i wysyłanie deklaracji PIT-36, PIT-36L, PIT-37,  
  8. obliczanie zaliczek na CIT-8, a następnie obliczanie i wysyłanie deklaracji CIT-8,  
  9. obsługa deklaracji CIT-8E wraz z załącznikiem CIT/EZ. 

     

Dodatkowe możliwości Księga Handlowa Plus:  

  1. zakładanie i księgowanie na konta walutowe, w tym schematami księgowymi,  
  2. przeglądanie dekretów, obrotów i sald w walucie obcej oraz systemowej,  
  3. generowanie przeszacowania walut na koniec okresu obrachunkowego oraz na koniec miesiąca czy kwartału,  
  4. zaksięgowanie wygenerowanego przeszacowania walut na początek okresu po drugiej stronie konta, ze znakiem plus.
     
     

Możliwości programu w obszarze rozrachunki:  

  1. parowanie ze sobą dekretów na kontach rozrachunkowych,  
  2. generowanie automatycznych różnic kursowych i kompensat w momencie rozrachowywania dekretów (zobacz film),  
  3. generowanie potwierdzeń salda, ponagleń zapłaty i not odsetkowych.  
Dzięki modułowi Środki Trwałe, biura rachunkowe mogą prowadzić ewidencję środków trwałych, a także wartości niematerialnych i prawnych dla swoich klientów.

Poznaj więcej możliwości ↓

Za pomocą modułu Środki Trwałe m.in.:  

  1. automatyczne naliczysz odpisy amortyzacyjne dla środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,  
  2. przeprowadzisz księgowanie miesięcznych odpisów amortyzacyjnych i innych dokumentów środków trwałych,  
  3. wygenerujesz plan amortyzacji dla określonego okresu obrachunkowego,  
  4. poprowadzisz ewidencję wyposażenia.  
Program umożliwia prowadzenie pełnej księgowości dla wielu klientów, bez konieczności wielokrotnego logowania. Ułatwia codzienną pracę firmom, które obsługują znaczną ilość klientów i duży wolumen dokumentów. Pozwala wykonywać operacje seryjne na wybranych bazach danych, sporządzać raporty przekrojowe dotyczące wprowadzonych dokumentów czy czasu spędzonego na obsłudze klienta.

Poznaj więcej możliwości ↓

Najważniejsze funkcjonalności modułu:  

  1. wykorzystanie indywidualnie definiowanych cech/atrybutów, za pomocą których można dokładnie opisać każdego kontrahenta, zgodnie z potrzebami biura,  
  2. wykonanie operacji seryjnych jak np. obliczanie deklaracji, wydruki deklaracji, wysyłanie deklaracji do systemu e-deklaracje,  
  3. możliwość wysyłania i odbierania e-maili z wielu kont pocztowych  
  4. sprawdzenie etapów prac związanych z Klientami np. dostarczeniem czy zaksięgowaniem dokumentów,  
  5. integracja modułu Biuro Rachunkowe z modułem Obieg Dokumentów,  
  6. rejestracja oraz analiza czasu pracy poświęconego dla danego klienta,  
  7. przygotowanie wielu raportów dla wskazanych baz klientów,  
  8. wykonanieczynności administracyjnych, takich jak kopie bezpieczeństwa i konwersje dla wybranych lub wszystkich baz danych Comarch ERP Optima.  

  

Najczęściej wykorzystywane funkcje:  

  1. seryjne wysyłanie e-deklaracji za pomocą podpisu kwalifikowanego,  
  2. seryjne generowanie: plików JPK_V7, deklaracji VAT,  
    zaliczek PIT /CIT, deklaracji PIT / CIT, deklaracji ZUS DRA,  
  3. zatwierdzanie deklaracji, zaliczek oraz plików JPK_V7,  
  4. eksport do programu Płatnik,  
  5. odbiór UPO dla deklaracji, oraz JPK_V7,  
  6. seryjną wysyłkę wiadomości mailowych do Klientów z informacją o podatkach i składkach ZUS do zapłaty.  
Za sprawą modułu Kadry i Płace biura rachunkowe mogą prowadzić pełną obsługę kadrowo-płacową. Praca z modułem to gwarancja zgodności z aktualnymi przepisami prawa, możliwość naliczania i wydruku deklaracji podatkowych, a także współpracy z programem Płatnik. Moduł Kadry i Płace zapewnia obsługę korekt list płac, wyliczenie składek ZUS czy wysyłkę deklaracji do Urzędu Skarbowego drogą elektroniczną.

Poznaj więcej możliwości ↓

Możliwości programu w zakresie wypłaty i wynagrodzenia:  

  1. rozliczanie wypłat z uwzględnieniem nieobecności, czasu pracy, dodatków i akordów,  
  2. automatyczne wyliczanie podstawy składek emerytalno-rentowych dla pracowników przebywających na urlopach wychowawczych,  
  3. tworzenie korekt, zarówno dla pracowników, jak i dla właścicieli, do zaksięgowanych list płac, z możliwością zachowania w programie wypłat naliczonych w pierwotnej postaci istnieje również możliwość anulowania wypłat korygujących i naliczania do nich kolejnych korekt,  
  4. przesyłanie list płac z bazy kadrowo-płacowej do innej bazy, w celu ich zaksięgowania,  
  5. naliczenie składki na Fundusz Emerytur Pomostowych – proporcjonalnie do liczby dni kalendarzowych, w których pracownik wykonywał pracę w warunkach szczególnych lub o szczególnym charakterze,  
  6. rozliczanie wynagrodzeń dla pracowników oddelegowanych do pracy za granicą.   

  

Możliwości programu w zakresie obsługi kadrowej:  

  1. prowadzenie akt pracowniczych – funkcjonalność elektronicznej teczki pracownika, e-teczki (zobacz film),  
  2. import i eksport poprzez arkusz kalkulacyjny, m.in.: aktualnych danych kadrowych, informacji o zawartych umowach cywilnoprawnych, danych dotyczących planu pracy, czasu przepracowanego oraz nieobecności,  
  3. przenoszenie pełnych danych kadrowo – płacowych między bazami Comarch ERP Optima,  
  4. zaewidencjonowanie pracowników z możliwością odnotowania przebiegu zatrudnienia, w firmie i poza nią,  
  5. tworzenie struktury podległościowej, która ułatwia zarządzanie kadrami w Comarch ERP Optima oraz w aplikacji Comarch HRM,  
  6. import danych kadrowych pracowników z Programu Płatnik (na podstawie ZUS ZUA),  
  7. kontrolę unikalności numeru PESEL pracowników,  
  8. import elektronicznych zwolnień lekarskich,  
  9. import i eksport poprzez arkusz kalkulacyjny, m.in.: aktualnych danych kadrowych oraz informacji o zawartych umowach cywilnoprawnych, nieobecnościach,  
  10. archiwizację wybranych formularzy kadrowych.  
CRM zapewnia możliwość rejestrowania kontaktów z klientami, jak i np. z urzędami. Pozwala rejestrować odbywające się spotkania, rozmowy telefoniczne oraz przydzielać zadania pracownikom. W ramach modułu możliwe jest planowanie pracy biura rachunkowego, wsparcie obsługi windykacji, tworzenie ofert handlowych czy automatyczne generowanie faktur cyklicznych za usługi księgowe.

Poznaj więcej możliwości ↓

Możliwości modułu Comarch ERP Optima CRM:  

  1. rejestrację kontaktów z klientami (klient, data, rozmawiający, opis przebiegu rozmowy, czas rozmowy, itd.), a także harmonogramowanie zadań i rejestrację wykonanych czynności, automatyczne generowanie przypomnień do zadań,  
  2. faktury cykliczne – automatyczne generowanie kompletu faktur dla wielu podmiotów,  
  3. obsługę firmowej skrzynki pocztowej (email/poczta elektroniczna) (zobacz film),  
  4. przygotowanie oraz obsługę ofert handlowych (zobacz film),  
  5. możliwość automatycznej wysyłki faktur pocztą mailową o danej godzinie (zobacz film),  
  6. proponowanie faktur cyklicznych na podstawie faktur wystawionych w module Handel (zobacz film),  
  7. możliwość przydzielania zadań pracownikom oraz generowania zadań cyklicznych,  
  8. wyświetlanie informacji i przypomnień o zbliżających się terminach przydzielonych zadań,  
  9. możliwość wysyłania wiadomości SMS, 

     

Dodatkowe możliwości Comarch ERP Optima CRM Plus:  

  1. automatyczne wysyłanie wiadomości e-mail informujących kontrahentów o nieuregulowanych płatnościach,  
  2. tworzenie kontaktów lub zadań CRM związanych z takimi kontrahentami,  
  3. generowanie i wysyłanie poprzez e-mail ponagleń zapłaty oraz wiadomości informujących o nieuregulowanych należnościach,  
  4. blokowanie sprzedaży (Zobacz film). 
Moduł zapewnia sprawną wymianę dokumentów pomiędzy biurem rachunkowym a klientem. Zapewnia też transfer rejestrów VAT, dokumentów magazynowych, wyciągów bankowych i raportów kasowych do biura rachunkowego. Wszystkie dane podczas transmisji są szyfrowane. Seryjny import do wielu baz jednocześnie znacznie przyspiesza proces ewidencji dokumentów.

Poznaj więcej możliwości ↓

Zapoznaj się z najważniejszymi ułatwieniami dla Biura Rachunkowego:

  1. Natychmiastowy import dokumentów do rejestrów VAT biura rachunkowego.
    Faktury od klientów korzystających z systemów Comarch Moje BR, Comarch ERP XT lub Comarch ERP Optima mogą być zaimportowane do bazy danych Twojego biura rachunkowego w zaledwie kilka sekund. Ponadto, integracja systemów Comarch ERP z KSeF umożliwia bezpośrednie pobieranie faktur zakupowych klientów z KSeF do bazy danych w systemie Comarch ERP Optima.
  2. Błyskawiczna wysyłka informacji o podatkach i fakturach za usługi księgowe. 
    Zautomatyzuj proces wysyłania informacji o podatkach do zapłaty oraz faktur za usługi księgowe do swoich klientów. Dzięki automatycznym powiadomieniom klienci będą co miesiąc otrzymywać szczegółowe informacje o podatkach (PIT, VAT), składkach ZUS i należnościach za usługi księgowe, eliminując potrzebę ręcznego wysyłania wiadomości.
  3. Gotowa kwalifikacja dokumentów od klienta.
    Rozwiązania te pozwalają na oszczędność czasu przy wprowadzaniu właściwych kategorii w biurze rachunkowym, a także usprawniają współpracę poprzez możliwość dodawania komentarzy do dokumentów. Każdy otrzymany dokument może być wstępnie opisany przez klienta, zawierając dodatkowe uwagi dotyczące kwalifikacji kosztu, celowości zakupu i innych istotnych informacji.  
Comarch ERP Optima dla biur rachunkowych

To nie wszystko!

Mamy znacznie więcej użytecznych funkcji i aplikacji dla Twojego Biura rachunkowego. Jeżeli chcesz je poznać, kliknij w link poniżej.

Dołącz do ponad 75 000 firm, które używają Comarch ERP Optima

Krolltax - działalność rachunkowo księgowa

KrollTax

“Wdrożenie Comarch ERP Optima pozwoliło znacząco usprawnić pracę związaną z obsługą dokumentów, a uaktualnienia oprogramowania nadążają za zmieniającymi się przepisami prawa, co dla biura rachunkowego jest kluczowe”

Prezes firmy, Karina Kroll-Anisimowicz

biuro@krolltax.com
+48 501 759 034

WZ Partners jest internetowym biurem rachunkowym

WzPartners

“Współpraca z Graphcom przy wdrożeniu różnych modeli integrujących Comarch ERP Optima biura rachunkowego z systemami klientów przebiegła sprawnie z korzyścią dla wszystkich stron. Od samego początku zespół Graphcom wykazywał się profesjonalizmem i zaangażowaniem, co przełożyło się na bezproblemowy proces integracji. Dzięki temu mogliśmy szybko zauważyć korzyści z automatyzacji procesów.”

Bartosz Zaborowski 

office.warsaw@wzpartners.pl 
+48 22 206 38 20

Sztuczna inteligencja, która nie zastępuje księgowych, ale im pomaga

Comarch ERP Optima wykorzystuje sztuczną inteligencję, która dzięki mądrym automatyzacjom uwalnia czas, ułatwia pracę i obsługę. Wszystko to bez konieczności posiadania przez Twoich pracowników specjalnej wiedzy informatycznej.  

Comarch ERP Optima posiada zautomatyzowany proces windykacji klientów, dzięki któremu same wygenerują i wyślą się poprawne wiadomości e-mail z informacją o zadłużeniu.

Płatności to duży ból głowy dla biur rachunkowych. Comarch ERP Optima umożliwia generowanie i wysyłanie ponagleń do zapłaty, not odsetkowych i blokowanie realizacji usług dłużnikom. Dodatkowo daje możliwość tworzenia w systemie CRM bazy kontaktów wierzycieli i kierowanie spraw do zewnętrznej windykacji.

Uwolnij swoje biuro od dokumentów w “papierowym archiwum”. Sczytuj kluczowe dane biznesowe z zeskanowanych dokumentów i łatwo je digitalizuj. Dostępne skany dokumentów z notatkami klientów, pozwolą łatwiej decydować o sposobie księgowania dokumentów, bez konieczności dostępu do oryginału.

Algorytmy zaszyte w Comarch ERP Optima wykrywają regularność przy wystawianiu dokumentów dla danego podmiotu i na tej podstawie sugerują propozycję zastosowania fakturowania cyklicznego.

Oferujemy bezpieczne i zautomatyzowane przekazywanie przelewów bezpośrednio do systemu bankowego oraz pobieranie wyciągów z systemu bankowego do Comarch ERP Optima.

Comarch ERP Optima dla biur rachunkowych

Automat umożliwia automatyczne wysyłanie pocztą mailową faktur sprzedaży, które zostały dodane w programie oraz nie zostały wcześniej wysłane za pomocą skrzynki pocztowej skonfigurowanej w module CRM.

Nie jesteś pewien, czy Comarch ERP Optima sprawdzi się w Twoim Biurze Rachunkowym?

Porozmawiaj z naszym specjalistą, podziel się problemami, które chciałbyś rozwiązać i upewnij się, które funkcjonalności będą najlepiej wspierać rozwój Twojej firmy.

Te automatyzacje to największy sprzymierzeniec biur księgowych

Lista dostępnych automatyzacji w Comarch ERP Optima obejmuje między innymi:

a

Rekomendowanie wzorców opisów analitycznych

Weryfikacja statusu VAT

Aktualizacja kursów walut

Weryfikacja numerów kont kontrahentów w tzw. Białej Księdze

Księgowanie dokumentów w oparciu o zdefiniowany schemat księgowy

Weryfikacja kontrahentów w bazie GUS i VIES

Wysyłka deklaracji bezpośrednio do ZUS

Co jeszcze zyskujesz przechodząc na Comarch ERP Optima?

Bezpieczeństwo danych Twoich klientów jest koniecznym priorytetem. Comarch ERP Optima oferuje zaawansowane mechanizmy ochrony danych oraz kopii zapasowej, umieszczonej w bezpiecznej chmurze obliczeniowej, dzięki usłudze Comarch iBard. Możesz być pewien, że nawet w przypadku ataku hackerskiego, odzyskasz dane i zapewnisz ciągłość obsługi Twoich klientów.

Nasze dedykowane wsparcie techniczne oraz regularne aktualizacje systemu gwarantują, że zawsze będziesz na bieżąco z najnowszymi rozwiązaniami i funkcjonalnościami. Dzięki temu Twoje biuro rachunkowe będzie mogło działać efektywnie i bez zakłóceń.

Comarch ERP Optima jest w pełni zintegrowany z KSeF, co pozwala na automatyczne wystawianie i odbieranie e-faktur zgodnie z wymogami prawa. Również inne systemy krakowskiego producenta: Comarch ERP XT, Comarch BR, Comarch ERP XL, z których korzysta wielu Twoich klientów, posiadają pełne wsparcie dla KSeF. Dzięki temu Twoje biuro rachunkowe może we właściwy sposób wesprzeć swoich klientów.

Oprogramowanie w chmurze Comarch ERP Optima ułatwia współpracę z klientami i pozwala na pracę zdalną dla pracowników biura rachunkowego. Dzięki temu możesz zarządzać swoim biurem rachunkowym z dowolnego miejsca, co zwiększa elastyczność i efektywność pracy.

Poleć klienta na zakup Comarch ERP Optima i otrzymaj 10% prowizji! 

Zapraszamy Biura Rachunkowe do skorzystania z naszej promocji. Jeśli polecisz klienta, który zakupi w Graphcom Comarch ERP Optima, otrzymasz: 

Ty otrzymasz prowizję, a Twój klient zyska system zawsze zgodny z przepisami, a dokumenty z jego systemu będą mogły automatycznie trafić do Comarch ERP Optima Twojego biura. Skontaktuj się z nami i rozpocznij współpracę!

  1. Biuro rachunkowe przekazuje pracownikowi Graphcom kontakt do klienta, który potrzebuje systemu Comarch ERP.

  2. Graphcom ustala potrzeby klienta, wykonuje prezentację systemu oraz wycenia projekt wdrożeniowy.

  3. Gdy klient zaakceptuje ofertę i zakupi licencje, Graphcom zgłasza projekt do Comarch w celu uzyskania 10% prowizji od zakupu licencji. Biuro rachunkowe wystawia fakturę na Comarch, który ją opłaca.

  4. Po zrealizowaniu projektu wdrożeniowego, Graphcom podsumowuje projekt i przekazuje Ci wartość zrealizowanych usług. Biuro rachunkowe wystawia fakturę na 10% ich wartości na Grahcom, który ją opłaca. 

Chcesz się dowiedzieć, ile będzie kosztował systemu Comarch ERP Optima dla Twojej firmy?

Skorzystaj z kalkulatora kosztów licencji oraz wdrożenia systemu Comarch ERP Optima.

Czy Comarch ERP Optima sprawdzi się w Twoim biurze rachunkowym?

Comarch ERP Optima to jedno z najpopularniejszych oprogramowań ERP dla małych i średnich firm oraz biur rachunkowych. Poniżej prezentujemy wybrane case studies z naszych wdrożeń. Pomogą Ci one zauważyć uniwersalność i przydatność tego oprogramowania dla biur rachunkowych, które zdecydowały się na zmianę przestarzałego systemu ERP, który hamował ich rozwój, na bardziej nowoczesny, dopasowany do ich wyzwań.

Krolltax - działalność rachunkowo księgowa

Przebieg wdrożenia Comarch ERP Optima w KrollTax

Zobacz, jak biuro rachunkowe zwiększyło szybkość obsługi klientów, gwarantując wysoki poziom bezpieczeństwa danych, rozszerzając przy tym zasięg swojego działania.

WZ Partners jest internetowym biurem rachunkowym

Rozwiązanie oparte o Comarch ERP Optima w WZ Partners

Zapoznaj się z rozwiązaniem stosowanym przez biuro rachunkowe WZ Partners, które znacznie poprawiło efektywność obsługi klientów i ograniczyło nakład pracy personelu biura. Dowiedź się, w jaki sposób klienci mają teraz dostęp do danych finansowych o swoich firmach oraz w jaki sposób WZ Partners wspiera te firmy, które potrzebują bardziej nowoczesnego ERP.

Nie jesteś pewien, czy Comarch ERP Optima sprawdzi się w Twoim Biurze Rachunkowym?

Porozmawiaj z naszym specjalistą, podziel się problemami, które chciałbyś rozwiązać i upewnij się, które funkcjonalności będą najlepiej wspierać rozwój Twojej firmy.

Przeprowadzimy dla Ciebie szczegółową analizę przedwdrożeniową, pomożemy Ci wybrać funkcjonalności, które będą najlepiej wspierać Twoje biuro rachunkowe.

Pomożemy Ci w szybkiej migracji danych i zadbamy o przeszkolenie Twoich pracowników, gwarantując płynne przejście na nowy program. Skontaktuj się z nami poprzez poniższy formularz i dowiedz się, jak Comarch ERP Optima może pomóc zwiększyć efektywność, zadowolenie klientów i rentowność Twojego biznesu.

Dzięki ERP Optima biuro rachunkowe może zautomatyzować procesy w zakresie księgowości

Zapisz się na darmową konsultację!

Celem konsultacji jest odpowiedź na pytanie, w jaki sposób Comarch ERP Optima pomoże w usprawnieniu działania Twojej firmy. Dzięki niej, będzie można oszacować korzyści biznesowe z wdrożenia.

    Comarch ERP Optima Biuro Rachunkowe – jeszcze więcej użytecznych funkcji i aplikacji współpracujących

    Jest to skuteczne narzędzie do łatwej i rzetelnej analizy danych, które integruje się z bazą Comarch ERP Optima. Za pomocą tego modułu biuro rachunkowe może zapewnić swoim Klientom dostęp do analiz biznesowych, w następujących, kluczowych obszarach.

    Czytaj więcej ↓

    Poznaj obszary analityczne 

    BI Point Manager działa w następujących obszarach:  

     

    1. Logistyka  
    2. Handel  
    3. Płace i Kadry  
    4. Księgowość  
    5. Płatności  
       

    Dzięki temu klient może monitorować kondycję swojego biznesu, a co za tym idzie, biuro rachunkowe ma do obsłużenia mniej telefonów z prośbą i wyjaśnienia, czy dostępu do informacji. Ponadto obsługa platforma nie wymaga zaawansowanej wiedzy informatycznej.  

     

    Najważniejsze korzyści dla Biura Rachunkowego i jego klientów 

    1. Zwiększenie konkurencyjności: Biuro Rachunkowe może oferować klientom gotowe zestawy raportów, co podnosi jego atrakcyjność na rynku.  
    2. Optymalizacja obciążenia systemów: Analizy danych są przeprowadzane na serwerach Comarch w chmurze, co odciąża systemy biura.  
    3. Stały dostęp do analiz biznesowych: Możliwość skonfigurowania częstotliwości aktualizacji danych zapewnia bieżący dostęp do pełnego zestawu analiz.  
    4. Predefiniowane analizy: Zestawy analiz stworzone przez ekspertów, oparte na setkach tysięcy raportów klientów firmy Comarch, gwarantują wysoką jakość.  
    5. Łatwość użycia: Produkt jest gotowy do użycia bez potrzeby zaawansowanej wiedzy technicznej w zakresie zapytań do baz danych i tworzenia raportów.  
    6. Bezpieczeństwo danych: Z chmury Comarch korzysta ponad 194 tys. firm, w tym instytucje bankowe z rygorystycznymi wymaganiami dotyczącymi jakości i bezpieczeństwa danych.  
    7. Stała asysta techniczna: Użytkownicy mają zapewniony ciągły dostęp do wsparcia technicznego.  

    Integracja systemu KSeF z Comarch ERP Optima pozwala na obsługę ustawowych obowiązków, takich jak automatyczny eksport faktur do systemu KSeF oraz import z systemu KSeF do Comarch ERP Optima. Istotne jest również to, że klienci biur rachunkowych mogą wystawiać dokumenty w swoim systemie, a za pośrednictwem systemu KSeF można pobierać wszystkie niezbędne dokumenty do rozliczenia danego klienta.  

    ERP przydatny również dla doradców podatkowych i kancelarii doradztwa podatkowego
    Portal iKsięgowość24 został stworzony z myślą o przedsiębiorcach poszukujących profesjonalnych biur rachunkowych, które korzystają z niezawodnego i zgodnego z przepisami oprogramowania do prowadzenia księgowości, a także oferują usługi księgowe i kadrowo-płacowe na najwyższym poziomie. iKsięgowość24 to platforma, na której możesz umieścić swoją wirtualną wizytówkę, co zapewni stałą promocję Twojego biura w Internecie.

    Czytaj więcej ↓

    Korzystając z systemu iKsięgowość24, zyskasz możliwość udostępnienia swoim klientom bezpłatnego systemu Comarch ERP XT do wystawiania faktur oraz otrzymasz system Comarch IBARD, który zapewni bezpieczeństwo Twoich danych dzięki regularnym kopiom zapasowym.  

    Aplikacja dla działów kadr i pracowników umożliwia zarządzanie zadaniami, urlopami, nieobecnościami, procesami rekrutacyjnymi oraz oceną pracowników. Dzięki niej, za pośrednictwem aplikacji mobilnej lub przeglądarki internetowej, pracownicy mogą samodzielnie sprawdzać swoje grafiki, ilość pozostałego urlopu oraz składać wnioski urlopowe. Takie rozwiązanie znacząco zwiększa efektywność pracy działu kadr. System ten można wykorzystywać we własnej firmie lub udostępniać klientom, co pozwala zredukować papierowy obieg dokumentów kadrowych w biurze rachunkowym.  

    iBard Backup Online dla biur rachunkowych i kancelarii prawnych to pewność trwałego zapisu danych oraz bezpieczne kopie zapasowe baz danych z systemów zarządzania firmą.

    Czytaj więcej ↓

    Najczęstsze zastosowania w tej branży obejmują:  

    1. gwarancję trwałego zapisu informacji w systemach księgowych,  
    2. wersjonowanie plików,  
    3. automatyczne tworzenie kopii zapasowych baz danych z programów do zarządzania firmą,  
    4. ochronę przed konsekwencjami prawnymi.  
    Usługa AML dla biur rachunkowych ułatwia proces identyfikacji, weryfikacji oraz oceny ryzyka kontrahenta i instytucji. Została stworzona, aby usprawnić i zautomatyzować wykonywanie obowiązków wynikających z ustawy AML. Dzięki niej można zapomnieć o ręcznym wypełnianiu tabelek i przeszukiwaniu baz CEiDG, KRS, CRBR oraz list sankcyjnych.

    Czytaj więcej ↓

    Usługa umożliwia samodzielną ocenę ryzyka albo przeprowadzenie procesu zdalnie, podczas którego kontrahent wypełnia dokumenty – wystarczy podać jego adres e-mail! Z kolei usługa Firmowe Rachunki Bankowe to narzędzie, które umożliwia dostęp do wielu rachunków bankowych z poziomu platformy Apfino. Dzięki temu możesz szybko sprawdzić salda na rachunkach bankowych wszystkich swoich klientów oraz pobrać historię transakcji bezpośrednio do Comarch ERP Optima, logując się tylko do jednego portalu. 

    ERP to między innymi automatyczne księgowanie odpisów amortyzacyjnych

    Automatyzacja procesów związanych z wprowadzaniem dokumentów za pomocą usługi Comarch OCR może być stosowana do różnych rodzajów dokumentów, w tym faktur (kosztowych w rejestrze VAT i handlowych na liście faktur zakupu) oraz dokumentów magazynowych. System ten przetwarza faktury nie tylko w języku polskim, ale także w językach angielskim, francuskim i niemieckim, uwzględniając specyfikę rynków niemieckiego, szwajcarskiego i austriackiego. Co więcej, Comarch OCR umożliwia pracę zarówno z pojedynczymi fakturami, jak i z plikami zawierającymi wiele faktur jednocześnie.

    Comarch e-Sprawozdania to narzędzie pozwalające na tworzenie i zarządzanie elektronicznymi sprawozdaniami finansowymi zgodnie z wymaganiami Ministerstwa Finansów. Dzięki Comarch e-Sprawozdania możesz pracować nad elektronicznymi sprawozdaniami finansowymi bez względu na posiadany system ERP. Dane do aplikacji można wprowadzać za pomocą szablonu Excel, obrotówki (z pliku JPK_KR), ręcznie lub za pomocą własnego integratora.

    Jeszcze więcej powodów, by przejść na Comarch ERP Optima?

    Zaoferuj swoim klientom systemy Comarch ERP, by usprawnić współpracę i podwyższyć jakość usług.

    Dzięki automatyzacji przesyłania dokumentów, obniżasz koszty własne, ponieważ eliminujesz konieczność ręcznego przepisywania dokumentów. W ten sposób pojawia się możliwość utrzymania kosztu usługi księgowej na atrakcyjnym dla klienta poziomie. Tu każdy wygrywa.

    Comarch Moje Biuro Rachunkowe to aplikacja dostępna w przeglądarce oraz na telefon przeznaczona dla mikroprzedsiębiorców.

    Umożliwia ona:

    1. Bezpłatne wystawianie do 10 faktur sprzedaży w miesiącu
    2. Dodawanie dokumenty kosztowe, również za pomocą usługi OCR (bezpłatnie, do 20 stron miesięcznie)
    3. Kategoryzację faktur, dzięki czemu, w prosty sposób zaksięgujesz je na odpowiednie konta księgowe i uzyskasz niezbędne raporty
    4. Komunikację między Klientem, a obsługującym go Biurem Rachunkowym, ponieważ dokumenty wraz ze skanami trafiają automatycznie do Comarch ERP Optima – systemu dla Biur Rachunkowych
    5. Wysyłanie przez biuro informacji o aktualnym saldzie zobowiązań (składki ZUS, podatek VAT i PIT oraz faktury za usługi księgowe) do aplikacji Comarch Moje Biuro Rachunkowe
    6. Współpracę z KSEF

    Zobacz, jak łatwo uruchomić system Comarch Moje BR lub Comarch XT dla Twoich klientów – sprawdź naszą instrukcję gotową do wysłania Twoim klientom.

    Moduł biuro rachunkowe daje możliwość sprawnej obsługi klientów niezależnie od lokalizacji
    ERP to też łatwiejsze doradztwo podatkowe

    Comarch ERP XT to program do zarządzania małą firmą, dostępny w przeglądarce oraz na telefon.

    1. Integruje procesy biznesowe, takie jak fakturowanie online, zarządzanie magazynem i sprzedaż (stacjonarna i internetowa)
    2. Umożliwia współpracę z KSeF
    3. Wykorzystuje sztuczną inteligencję do przetwarzania dokumentów ze zdjęć
    4. Oferuje funkcje takie jak faktoring, windykacja i analizy raportów
    5. Pozwala klientowi kategoryzować faktury, dzięki czemu, w prosty sposób zaksięgujesz je na odpowiednie konta księgowe i uzyskasz niezbędne raporty
    6. Dokumenty wraz ze skanami mogą być automatycznie przesyłane do systemu Comarch ERP Optima biura rachunkowego

    Jeżeli wykupisz dostęp do portalu iKsięgowość24, promującego Twoje biuro rachunkowe w Internecie, uzyskasz możliwość oferowania swoim klientom Comarch ERP XT zupełnie za darmo przez okres 12 lub 16 miesięcy. Klienci mogą przetestować system przez 30 dni za darmo korzystając z tego linku.

    Comarch ERP XT to program do zarządzania małą firmą, dostępny w przeglądarce oraz na telefon.

    1. Integruje procesy biznesowe, takie jak fakturowanie online, zarządzanie magazynem i sprzedaż (stacjonarna i internetowa)
    2. Umożliwia współpracę z KSeF
    3. Wykorzystuje sztuczną inteligencję do przetwarzania dokumentów ze zdjęć
    4. Oferuje funkcje takie jak faktoring, windykacja i analizy raportów
    5. Pozwala klientowi kategoryzować faktury, dzięki czemu, w prosty sposób zaksięgujesz je na odpowiednie konta księgowe i uzyskasz niezbędne raporty
    6. Dokumenty wraz ze skanami mogą być automatycznie przesyłane do systemu Comarch ERP Optima biura rachunkowego

    Jeżeli wykupisz dostęp do portalu iKsięgowość24, promującego Twoje biuro rachunkowe w Internecie, uzyskasz możliwość oferowania swoim klientom Comarch ERP XT zupełnie za darmo przez okres 12 lub 16 miesięcy. Klienci mogą przetestować system przez 30 dni za darmo korzystając z tego linku.

    ERP to też łatwiejsze doradztwo podatkowe

    Comarch ERP Optima dla firm to popularne oprogramowanie ERP dla małych i średnich firm. O zaletach produktu Comarch przekonało się już ponad 75 000 biznesów w Polsce.

    Jeżeli Twój klient potrzebuje obsługi bardziej zaawansowanych procesów, takich jak np: Intrastat, partie dostaw, fulfillment, wielofirmowość, to warto mu zasugerować właśnie Comarch ERP Optima.

    1. System dostępny jest w modelu stacjonarnym i chmurowym
    2. Umożliwia zdalne zarządzanie firmą
    3. Oferuje moduły do zarządzania księgowością, kadrami, płacami, handlem, magazynem oraz finansami
    4. Dodatkowe funkcje obejmują m.in. zarządzanie klientami, analizę danych, rejestrację czasu pracy, i integrację z bankami
    5. Oprogramowanie umożliwia generowanie Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK) oraz współpracuje z KSeF zgodnie z polskimi przepisami
    6. Automatyczna wymiana danych między systemami Comarch ERP Optima klienta i biura rachunkowego pozwala na przesyłanie: danych kontrahentów, faktur wraz z podglądem wydruków, wyciągów bankowych, dokumentów magazynowych, kategorii analitycznych, służących klientowi do opisywania dokumentów, danych kadrowo-płacowych

    Zobacz, jak łatwo uruchomić system Comarch Moje BR lub Comarch XT dla Twoich klientów – sprawdź naszą instrukcję gotową do wysłania Twoim klientom.

    ERP Optima pomaga już ponad 75000 firmom w świadczeniu usług księgowych

    Nie jesteś pewien, czy Comarch ERP Optima sprawdzi się w Twoim Biurze Rachunkowym?

    Porozmawiaj z naszym specjalistą, podziel się problemami, które chciałbyś rozwiązać i upewnij się, które funkcjonalności będą najlepiej wspierać rozwój Twojej firmy.

    Kliknij abySzybki kontaktzadzwonić